Audi voert digitale bril in bij dealers

Audi wil dit jaar bij de digitalisering van zijn showrooms een nieuwe stap zetten. In de periferie van de autoshow in Detroit heeft Audi een virtual reality-bril laten zien. Daarmee kunnen klanten tijdens het gesprek met de dealer in 3D alle gewenste auto’s in alle uitvoeringen bekijken en ook het geluid beleven.

Wanneer de bril precies bij de dealers in onze regio’s beschikbaar wordt, is nu niet bekend aldus een woordvoerder van Audi op de Duitse website kfz-betrieb. Audi richt zich in eerste instantie met name ‘op groeimarkten waar de grote groei van Audi wordt begeleid door een dienovereenkomstige uitbreiding van het dealernetwerk’. Op deze markten zou de 3D-briltechniek nog dit jaar in de showrooms komen. Volgens de woordvoerder wordt de techniek op dit moment getest in een bedrijf in Brazilië.
De verkoper stelt een auto samen en die kan de klant dan in alle details zien via de bril. Zo kan de gekozen auto en uitvoering worden getoond. Om dat nagenoeg levensecht te doen, geeft de apparatuur beelden weer in hoge frequentie. De afbeelding past zich aan aan de richting waarop de klant kijkt. Hoofdtelefoons geven de geluiden van de auto weer, bijvoorbeeld het sluiten van een portier.
De software kan het complete portfolio van Audi met alle mogelijke uitvoeringsvarianten en geïndividualiseerde opties weergeven. De klant kan de auto zien van buiten, van binnen en vanachter het stuur. Je kunt ook in de kofferruimte kijken.
Dealers zouden de techniek ook in de buitendienst moeten gaan inzetten. Daarmee kan men de klanten thuis gaan bezoeken. Audi zet de invoering van de digitalisering in de showroom steeds verder door. Eind 2014 opende men de eerste volgedigitaliseerde showroom in Duitsland in Berlijn. De techniek van deze ‘Audi City’ is het afgelopen jaar het voorbeeld geweest voor zestien pilot-dealers in Europa. Dit jaar moeten er tweehonderd volgen. (bron: kfz-betrieb)

Audi voert digitale bril in bij dealers - Automobielmanagement.nl

Audi voert digitale bril in bij dealers

Audi wil dit jaar bij de digitalisering van zijn showrooms een nieuwe stap zetten. In de periferie van de autoshow in Detroit heeft Audi een virtual reality-bril laten zien. Daarmee kunnen klanten tijdens het gesprek met de dealer in 3D alle gewenste auto’s in alle uitvoeringen bekijken en ook het geluid beleven.

Wanneer de bril precies bij de dealers in onze regio’s beschikbaar wordt, is nu niet bekend aldus een woordvoerder van Audi op de Duitse website kfz-betrieb. Audi richt zich in eerste instantie met name ‘op groeimarkten waar de grote groei van Audi wordt begeleid door een dienovereenkomstige uitbreiding van het dealernetwerk’. Op deze markten zou de 3D-briltechniek nog dit jaar in de showrooms komen. Volgens de woordvoerder wordt de techniek op dit moment getest in een bedrijf in Brazilië.
De verkoper stelt een auto samen en die kan de klant dan in alle details zien via de bril. Zo kan de gekozen auto en uitvoering worden getoond. Om dat nagenoeg levensecht te doen, geeft de apparatuur beelden weer in hoge frequentie. De afbeelding past zich aan aan de richting waarop de klant kijkt. Hoofdtelefoons geven de geluiden van de auto weer, bijvoorbeeld het sluiten van een portier.
De software kan het complete portfolio van Audi met alle mogelijke uitvoeringsvarianten en geïndividualiseerde opties weergeven. De klant kan de auto zien van buiten, van binnen en vanachter het stuur. Je kunt ook in de kofferruimte kijken.
Dealers zouden de techniek ook in de buitendienst moeten gaan inzetten. Daarmee kan men de klanten thuis gaan bezoeken. Audi zet de invoering van de digitalisering in de showroom steeds verder door. Eind 2014 opende men de eerste volgedigitaliseerde showroom in Duitsland in Berlijn. De techniek van deze ‘Audi City’ is het afgelopen jaar het voorbeeld geweest voor zestien pilot-dealers in Europa. Dit jaar moeten er tweehonderd volgen. (bron: kfz-betrieb)