‘EV dood in de pot voor onderhoudsbedrijf’

Elektrische auto’s zoals de Renault Zoe zijn de dood in de pot voor werkplaatsen. ‘’Die voertuigen vormen een bedreiging voor de hele sector.”

"Bij hybride auto’s heb je tenminste nog een conventionele motor met bougies, filters, olie…. Alles wat er bij elektrische voertuigen over blijft zijn verbruiksartikelen zoals de remolie, de koelvloeistof, de ruitenwisservloeistof en een beetje olie hier en daar’, zo schrijft het Franse vakblad voor onafhankelijke onderhouds- en reparatiebedrijven Journal de la rechange en de la réparation J2R.
Voor het onderhoud dat dan toch nog moet plaatsvinden, hebben onafhankelijke garagisten bovendien vaak niet de apparatuur of de kennis in huis, denkt J2R. ‘’Voor garagisten buiten het eigen netwerk van Renault is het dus afgelopen.” Het blad voegt eraan toe ‘dat het weinige onderhoud en dus de lage kosten voor de consument vaak de reden zijn om dat soort auto’s juist te kopen.” De Renault Zoe is in Frankrijk met vijftien duizend exemplaren de meest verkochte elektrische auto, op ruime afstand gevolgd door de Leaf van alliantiepartner Nissan.

Zie ook ‘Werkaanbod dealerwerkplaats loopt terug’

Reacties

Leuk om het unieke studiemodel Zoe weer eens te zien.

Geplaatst door: Arie Peele op
‘EV dood in de pot voor onderhoudsbedrijf’ - Automobielmanagement.nl

‘EV dood in de pot voor onderhoudsbedrijf’

Elektrische auto’s zoals de Renault Zoe zijn de dood in de pot voor werkplaatsen. ‘’Die voertuigen vormen een bedreiging voor de hele sector.”

"Bij hybride auto’s heb je tenminste nog een conventionele motor met bougies, filters, olie…. Alles wat er bij elektrische voertuigen over blijft zijn verbruiksartikelen zoals de remolie, de koelvloeistof, de ruitenwisservloeistof en een beetje olie hier en daar’, zo schrijft het Franse vakblad voor onafhankelijke onderhouds- en reparatiebedrijven Journal de la rechange en de la réparation J2R.
Voor het onderhoud dat dan toch nog moet plaatsvinden, hebben onafhankelijke garagisten bovendien vaak niet de apparatuur of de kennis in huis, denkt J2R. ‘’Voor garagisten buiten het eigen netwerk van Renault is het dus afgelopen.” Het blad voegt eraan toe ‘dat het weinige onderhoud en dus de lage kosten voor de consument vaak de reden zijn om dat soort auto’s juist te kopen.” De Renault Zoe is in Frankrijk met vijftien duizend exemplaren de meest verkochte elektrische auto, op ruime afstand gevolgd door de Leaf van alliantiepartner Nissan.

Zie ook ‘Werkaanbod dealerwerkplaats loopt terug’

Reacties

Leuk om het unieke studiemodel Zoe weer eens te zien.

Geplaatst door: Arie Peele op