Bovag Autodealers onderzoekt met TüV duur imago dealer

Bovag Autodealers heeft TüV Nord Nederland opdracht gegeven een uitgebreid onderzoek uit te voeren naar de waarheid achter de veronderstelling dat de dealerwerkplaats duur is in relatie tot het universele kanaal. Bij dealers, universelen en fastfitters worden daarvoor aftersaleswerkzaamheden vergeleken. De resultaten worden 21 maart gepresenteerd op het Dealercongres in het Louwman Museum.

Is de dealerwerkplaats nu werkelijk zo duur als veel consumenten denken of is het de perceptie van de klant? En hoeveel waar krijg je dan voor je geld bij de merkdealer? Om dat ‘voor eens en voor altijd’ vast te stellen heeft de dealerclub van Bovag aan TüV Nord Nederland opdracht gegeven een onderzoek uit te voeren naar de prijsperceptie van klanten bij de dealer. Dat is al een paar weken aan de gang, met de inzet van mystery shoppers. Deze onderzoekers zijn incognito en letten tijdens hun bedrijfsbezoeken op tal van punten. Zo stellen ze vast welke onderdelen worden vervangen en of dit correct is en volgens fabrieksvoorschrift gebeurt. Ze bekijken of de factuur compleet is, of de monteur, de werkplaatschef of de receptionist de klant goed uitlegt welke werkzaamheden er precies uitgevoerd zijn of gedaan moeten worden en wat de kosten daarvan zijn.

Hans Bresser, manager Bovag Autodealers: "We willen een einde maken aan discussies op basis van buikgevoel en vooroordelen. We zijn ook benieuwd naar de effecten van pakketprijzen waarmee veel merken inmiddels werken. Misschien is de dealer helemaal niet zo duur als velen denken. Als uit het onderzoek mocht blijken dat de dealer wél duurder is, dan kunnen we vervolgens bepalen waar dat aan ligt. Het kan zijn dat het prijsverschil goed is uit te leggen omdat je meer waar voor je geld krijgt."

Reacties

Afspraak met de Ford dealer in Venlo gemaakt en even later langs Kwit Fit gereden en hun aanbieding gelezen die op hun info paal staat. De rekening van de Ford dealer gaf mij duidelijk aan dat als ik naar Kwik Fit was gegaan ik geen dubbeltje had bespaard. Nu weet ik zeker dat de Merk Dealer op basis van de laaste stand der dingen service aan onze 2e auto heeft gedaan. Ik denk dat het onderzoek tot dezelfde conclusie zal komen.

Geplaatst door: DAW op

Prima idee. Duidelijkheid voor alles. Ik wacht met plezier de mistery-shopper af. Heb goede hoop vanwege het feit dat de foto die bij dit artikel gebruikt is, al aangeeft dat wij ook vergeleken worden. ATU heeft scherpe tarieven, goede kwaliteit en is weldegelijk vergelijkbaar met dealerreparatiewerk. Wij staan achter onze kwaliteit, vandaar dan ook onze gratis mobilteitsgarantie bij onderhoudsbeurten.

Geplaatst door: Jaap van Stijn op
Bovag Autodealers onderzoekt met TüV duur imago dealer - Automobielmanagement.nl

Bovag Autodealers onderzoekt met TüV duur imago dealer

Bovag Autodealers heeft TüV Nord Nederland opdracht gegeven een uitgebreid onderzoek uit te voeren naar de waarheid achter de veronderstelling dat de dealerwerkplaats duur is in relatie tot het universele kanaal. Bij dealers, universelen en fastfitters worden daarvoor aftersaleswerkzaamheden vergeleken. De resultaten worden 21 maart gepresenteerd op het Dealercongres in het Louwman Museum.

Is de dealerwerkplaats nu werkelijk zo duur als veel consumenten denken of is het de perceptie van de klant? En hoeveel waar krijg je dan voor je geld bij de merkdealer? Om dat ‘voor eens en voor altijd’ vast te stellen heeft de dealerclub van Bovag aan TüV Nord Nederland opdracht gegeven een onderzoek uit te voeren naar de prijsperceptie van klanten bij de dealer. Dat is al een paar weken aan de gang, met de inzet van mystery shoppers. Deze onderzoekers zijn incognito en letten tijdens hun bedrijfsbezoeken op tal van punten. Zo stellen ze vast welke onderdelen worden vervangen en of dit correct is en volgens fabrieksvoorschrift gebeurt. Ze bekijken of de factuur compleet is, of de monteur, de werkplaatschef of de receptionist de klant goed uitlegt welke werkzaamheden er precies uitgevoerd zijn of gedaan moeten worden en wat de kosten daarvan zijn.

Hans Bresser, manager Bovag Autodealers: "We willen een einde maken aan discussies op basis van buikgevoel en vooroordelen. We zijn ook benieuwd naar de effecten van pakketprijzen waarmee veel merken inmiddels werken. Misschien is de dealer helemaal niet zo duur als velen denken. Als uit het onderzoek mocht blijken dat de dealer wél duurder is, dan kunnen we vervolgens bepalen waar dat aan ligt. Het kan zijn dat het prijsverschil goed is uit te leggen omdat je meer waar voor je geld krijgt."

Reacties

Afspraak met de Ford dealer in Venlo gemaakt en even later langs Kwit Fit gereden en hun aanbieding gelezen die op hun info paal staat. De rekening van de Ford dealer gaf mij duidelijk aan dat als ik naar Kwik Fit was gegaan ik geen dubbeltje had bespaard. Nu weet ik zeker dat de Merk Dealer op basis van de laaste stand der dingen service aan onze 2e auto heeft gedaan. Ik denk dat het onderzoek tot dezelfde conclusie zal komen.

Geplaatst door: DAW op

Prima idee. Duidelijkheid voor alles. Ik wacht met plezier de mistery-shopper af. Heb goede hoop vanwege het feit dat de foto die bij dit artikel gebruikt is, al aangeeft dat wij ook vergeleken worden. ATU heeft scherpe tarieven, goede kwaliteit en is weldegelijk vergelijkbaar met dealerreparatiewerk. Wij staan achter onze kwaliteit, vandaar dan ook onze gratis mobilteitsgarantie bij onderhoudsbeurten.

Geplaatst door: Jaap van Stijn op