Steeds meer verandering verkoopafdeling dealer

Er komen steeds minder mensen in de showroom en ze weten precies wat ze willen. Dealers moeten dus hun verkooporganisatie aanpakken, zegt consultantsbureau MSR.

MSR wordt naar eigen zeggen vaak ingeschakeld als de resultaten bij de dealer achterblijven. "De directie van de dealer ziet meestal wel in dat de manier waarop in het bedrijf wordt gewerkt, moet veranderen. Maar men weet simpelweg niet hoe." MSR maakt een analyse en maakt een beleids- en verbeterplan met doelstellingen. Het veranderen moet de dealer uiteindelijk zelf doen, er daar is doorzettingsvermogen en commitment voor nodig, aldus de consultants. "En uiteindelijk vooral heel veel structuur."

Meer hierover in Automobiel Management 13/14 van 17 augustus 

Steeds meer verandering verkoopafdeling dealer - Automobielmanagement.nl

Steeds meer verandering verkoopafdeling dealer

Er komen steeds minder mensen in de showroom en ze weten precies wat ze willen. Dealers moeten dus hun verkooporganisatie aanpakken, zegt consultantsbureau MSR.

MSR wordt naar eigen zeggen vaak ingeschakeld als de resultaten bij de dealer achterblijven. "De directie van de dealer ziet meestal wel in dat de manier waarop in het bedrijf wordt gewerkt, moet veranderen. Maar men weet simpelweg niet hoe." MSR maakt een analyse en maakt een beleids- en verbeterplan met doelstellingen. Het veranderen moet de dealer uiteindelijk zelf doen, er daar is doorzettingsvermogen en commitment voor nodig, aldus de consultants. "En uiteindelijk vooral heel veel structuur."

Meer hierover in Automobiel Management 13/14 van 17 augustus