Citroën maakt van DS-serie een apart bedrijf

In navolging van bijvoorbeeld BMW met Mini gaat Citroën zijn DS-lijn uitbouwen tot een apart merk, met eigen dealervestigingen.

Met die strategie beginnen de Fransen in China, waar de DS-modellen worden gepositioneerd als een zelfstandig label. Stapsgewijs moet die benadering overwaaien naar Europa, zegt ontwerpdirecteur Metroz in Automobilwoche. Hij vindt dat de DS-serie zo’n aanpak rechtvaardigt, gezien het eigen karakter van de modellen ten opzichte van de gewone modellen van Citroën. In de nabije toekomst krijgt het ‘merk’ eigen marketing, eigen distributie en directie.

In verband met de kosten zal de uitrol slechts fasegewijs gebeuren. Binnen enkele maanden krijgt Parijs de eerste DS-Store van Europa. De Chinese stad Nanjing kreeg in juni als eerste een DS-Store.

Reacties

Ik wens Citroen veel succes. De normale Citroen word dus zoals Dacia van Renault. Nieuwe beter betalende klanten aantrekken met DS met mooie verkoop cijfers. Klinkt als muziek, maar let op! Je oude
merk Citroen steek je met een mes in de
rug. Wij worden nu simpele mensen met een B-merk auto. Met B-merk dealer. Wij zijn geen premium mensen. Wij moeten naar de simpele dealer. Als je eindelijk weer succes krijgt met duurdere modelen dan
laat je toch de goedkopere modelen meeliften op dat succes?! En het mee
liften is gratis! PSA heeft zware verliezen en dan ga je zulke grote risico nemen?! Als dit fout gaat meneer Metroz dan gaat er weer een Eurpees merk naar de Chinezen voor een appel en een ei.

Geplaatst door: Jerry op
Citroën maakt van DS-serie een apart bedrijf - Automobielmanagement.nl

Citroën maakt van DS-serie een apart bedrijf

In navolging van bijvoorbeeld BMW met Mini gaat Citroën zijn DS-lijn uitbouwen tot een apart merk, met eigen dealervestigingen.

Met die strategie beginnen de Fransen in China, waar de DS-modellen worden gepositioneerd als een zelfstandig label. Stapsgewijs moet die benadering overwaaien naar Europa, zegt ontwerpdirecteur Metroz in Automobilwoche. Hij vindt dat de DS-serie zo’n aanpak rechtvaardigt, gezien het eigen karakter van de modellen ten opzichte van de gewone modellen van Citroën. In de nabije toekomst krijgt het ‘merk’ eigen marketing, eigen distributie en directie.

In verband met de kosten zal de uitrol slechts fasegewijs gebeuren. Binnen enkele maanden krijgt Parijs de eerste DS-Store van Europa. De Chinese stad Nanjing kreeg in juni als eerste een DS-Store.

Reacties

Ik wens Citroen veel succes. De normale Citroen word dus zoals Dacia van Renault. Nieuwe beter betalende klanten aantrekken met DS met mooie verkoop cijfers. Klinkt als muziek, maar let op! Je oude
merk Citroen steek je met een mes in de
rug. Wij worden nu simpele mensen met een B-merk auto. Met B-merk dealer. Wij zijn geen premium mensen. Wij moeten naar de simpele dealer. Als je eindelijk weer succes krijgt met duurdere modelen dan
laat je toch de goedkopere modelen meeliften op dat succes?! En het mee
liften is gratis! PSA heeft zware verliezen en dan ga je zulke grote risico nemen?! Als dit fout gaat meneer Metroz dan gaat er weer een Eurpees merk naar de Chinezen voor een appel en een ei.

Geplaatst door: Jerry op