Een vijfde van Duitse auto’s heeft probleem met rem

Bijna een op de vijf Duitse auto’s heeft een mankement aan het remsysteem. Nog erger is het gesteld met de verlichting, elektrische installatie en wielophanging.

Dat meldt de Gesellschaft für Technische Überwachung (GTÜ) vanaf de Automechanika Frankfurt. De bevindingen staan in het mankementenoverzicht over het eerste halfjaar van 2012.

Vertaald in aantallen komen de remproblemen neer op bijna negen miljoen auto’s van de in totaal 43 miljoen die in Duitsland geregistreerd zijn. Hoewel het percentage voertuigen met technische problemen licht is gedaald (van 51,9 naar 49,7 procent), kan de GTÜ de seinen niet op veilig zetten. Daarvoor zijn volgens haar de tekortkomingen te hardnekkig. In het algemeen geldt: hoe ouder het voertuig, des te groter het aantal defecten – in een zeer progressief tempo: blijft het bij auto’s tot drie jaar gemiddeld om 21 mankementen, bij de ‘negen-plussers’ gaat om het tienvoudige.

GTÜ is Duitslands grootste organisatie op het gebied van kwaliteitsbewaking van het autoverkeer. In de periode januari t/m juni namen de medewerkers 2,1 miljoen voertuigen onder de loep.

Een vijfde van Duitse auto’s heeft probleem met rem - Automobielmanagement.nl

Een vijfde van Duitse auto’s heeft probleem met rem

Bijna een op de vijf Duitse auto’s heeft een mankement aan het remsysteem. Nog erger is het gesteld met de verlichting, elektrische installatie en wielophanging.

Dat meldt de Gesellschaft für Technische Überwachung (GTÜ) vanaf de Automechanika Frankfurt. De bevindingen staan in het mankementenoverzicht over het eerste halfjaar van 2012.

Vertaald in aantallen komen de remproblemen neer op bijna negen miljoen auto’s van de in totaal 43 miljoen die in Duitsland geregistreerd zijn. Hoewel het percentage voertuigen met technische problemen licht is gedaald (van 51,9 naar 49,7 procent), kan de GTÜ de seinen niet op veilig zetten. Daarvoor zijn volgens haar de tekortkomingen te hardnekkig. In het algemeen geldt: hoe ouder het voertuig, des te groter het aantal defecten – in een zeer progressief tempo: blijft het bij auto’s tot drie jaar gemiddeld om 21 mankementen, bij de ‘negen-plussers’ gaat om het tienvoudige.

GTÜ is Duitslands grootste organisatie op het gebied van kwaliteitsbewaking van het autoverkeer. In de periode januari t/m juni namen de medewerkers 2,1 miljoen voertuigen onder de loep.