80 x Fiat Panda bij MediaMarkt in plaats van 250

Uit de vijfdaagse actie via MediaMarkt met de Fiat Panda zullen na alle waarschijnlijkheid tachtig orders volgen. “We hebben er zeventig op papier, ik denk dat er nog tien in de pen zitten.”

Dat zegt organisator Erik-Jan Teunissen van Automotiveplan. Hoewel het aantal van tachtig lang niet zo groot is als Teunissen voorafgaand aan de actie als verwachting formuleerde, is hij toch tevreden. "Als je zeventig tot tachtig orders schrijft in vijf dagen tijd, doe je het goed. Die 250 was natuurlijk wel een heel ambitieuze doelstelling." Volgens Teunissen is er veel meer bereikt dan de verkopen alleen. "Fiat heeft in de afgelopen periode enorm veel free publicity gehad door deze actie. Als je dat gaat uitrekenen, kom je aan tonnen die men niet heeft hoeven uitgeven deze periode."

Fiat zou dan ook heel tevreden zijn, net als ‘de consument’. Teunissen: "De consument kon de actie waarderen en bij de aankopen die zijn gedaan, ging het niet eens zozeer om de aanbiedingsprijs van acht mille, is gebleken. Want de gemiddelde prijs van de transacties ligt op zo’n negen mille of nog iets hoger door de extra’s die men bestelde." Ook MediaMarkt zou tevreden zijn. "Heel tevreden. Die gaat volgend jaar ongetwijfeld opnieuw een dergelijke actie doen. Misschien gebeurt het wel met enkele merken, dat kan ook. Deze Panda-actie was bedoeld als test om te kijken of we het traditionele distributiemodel kunnen doorbreken. Dat is gelukt, ik denk dat ’t voor bepaalde producten heel goed kan op deze manier."

  

Reacties

Als de mediamarkt deze 80 auto’s gratis had weggegeven waren ze goedkoper uigeweest! Kan iemand mij ook nog even de term Free Publicity uitleggen? Zit dat nu wel of niet in het budget van 9 miljoen?

Geplaatst door: Ik ben toch niet gek op

Ik roep alle dealers op om een electronica-stunt te bedenken.
We zijn in Nederland de weg kwijt.

Geplaatst door: andre op

Deze actie heeft ze heel veel geld gekost. Schoenmaker hou je bij je leest zal ik maar zeggen. Deze branche vervaging zit niemand op te wachten.

Geplaatst door: Rudy op

250 een ambitieuze doelstelling ???
Ik las eerder dat Teunissen slechts gematigd tevreden was bij 250. De potentie lag toch bij 400 !!! Praatjesmakert !
Die 70 getekende zaten waarschijnlijk ook nog eens eerst bij de plaatselijke dealer aan tafel die ze door heeft gestuurd naar de mediamarkt.

Geplaatst door: Nostradamus op

Ik begreep van de dealer dat Fiat niets betaald heeft om bij de Mediamarkt te staan of aan hun reklamecampagne. Dit is puur vanuit Mediamarkt ter promotie van hun geweldige aktie en publiciteit. Fiat heeft zodoende auto’s verkocht die ze normaal niet zou verkopen en zeker niet aan deze nieuwe klanten zonder een inruilauto! De andere merken moeten veel geld uitgeven om deze aantallen in 5 dagen te verkopen, los van alle gemaakte kontakten die ook nog eens omzet gaan opleveren. En de klant is blij dat hij nu eens niet naar zo’n afgelegen showroom hoeft met slechte koffie en gladde praatjes..

Geplaatst door: Petra de Wolf op

De marketing top zal hier toch wel over nagedacht hebben. Blijkbaar past dit verkoopkanaal in de merkbeleving van de Fiat rijder. En dan is het goed.

Geplaatst door: Monique Bakx op

Free Publicity voor 9 miljoen… De enige die het er over hebben zijn een stelletje autogekken op AM.
In ieder geval een oliebol nog voor de kerst!

Geplaatst door: Koos op

de meeste kopers zullen absoluut EERST bij de dealer geweest zijn om te kijken en zelf evt proefgereden. daarna voor de bodemprijs Panda gekocht. Wie houdt wie voor de gek.

Geplaatst door: van ’t grote Erf op

Het is volkomen belagelijk dat een importorganisatie aan dit soort activiteiten deelneemt. Als ze niet oppassen worden ze straks buitenspel gezet als de auto\’s rechtstreeks bij de fabriek gekocht gaan worden. Tevens ben ik benieuwd wat de BER hier van vindt.

Geplaatst door: Hans op

Beste Hans, laat de dealer zich vooral bezighouden met de BER en niet met de klant! Deze aktie is een frisse wind in de overwegend saaie en traditionele creativiteit van de autodealer. Daarnaast is door de kortingsstrategie van de dealer zelf zijn personeelsbestand zodanig uitgedund dat het een wonder is als je nog een verkoper bereid vind om naar buiten te treden uit zijn veilige showroom op dat saaie industieterrein zo ver mogelijk verwijderd van de loop van het winkelend publiek. Gelukkig heeft hij nog internet, zodat hij kan zorgen dat hij bovenaan staat met zijn hoogste korting of onduidelijke inruiltransactie met een reeks aan voorwaarden en uitsluitingen zodat die consument weer wordt weggejaagd naar buiten.

Geplaatst door: John op
80 x Fiat Panda bij MediaMarkt in plaats van 250 - Automobielmanagement.nl

80 x Fiat Panda bij MediaMarkt in plaats van 250

Uit de vijfdaagse actie via MediaMarkt met de Fiat Panda zullen na alle waarschijnlijkheid tachtig orders volgen. “We hebben er zeventig op papier, ik denk dat er nog tien in de pen zitten.”

Dat zegt organisator Erik-Jan Teunissen van Automotiveplan. Hoewel het aantal van tachtig lang niet zo groot is als Teunissen voorafgaand aan de actie als verwachting formuleerde, is hij toch tevreden. "Als je zeventig tot tachtig orders schrijft in vijf dagen tijd, doe je het goed. Die 250 was natuurlijk wel een heel ambitieuze doelstelling." Volgens Teunissen is er veel meer bereikt dan de verkopen alleen. "Fiat heeft in de afgelopen periode enorm veel free publicity gehad door deze actie. Als je dat gaat uitrekenen, kom je aan tonnen die men niet heeft hoeven uitgeven deze periode."

Fiat zou dan ook heel tevreden zijn, net als ‘de consument’. Teunissen: "De consument kon de actie waarderen en bij de aankopen die zijn gedaan, ging het niet eens zozeer om de aanbiedingsprijs van acht mille, is gebleken. Want de gemiddelde prijs van de transacties ligt op zo’n negen mille of nog iets hoger door de extra’s die men bestelde." Ook MediaMarkt zou tevreden zijn. "Heel tevreden. Die gaat volgend jaar ongetwijfeld opnieuw een dergelijke actie doen. Misschien gebeurt het wel met enkele merken, dat kan ook. Deze Panda-actie was bedoeld als test om te kijken of we het traditionele distributiemodel kunnen doorbreken. Dat is gelukt, ik denk dat ’t voor bepaalde producten heel goed kan op deze manier."

  

Reacties

Als de mediamarkt deze 80 auto’s gratis had weggegeven waren ze goedkoper uigeweest! Kan iemand mij ook nog even de term Free Publicity uitleggen? Zit dat nu wel of niet in het budget van 9 miljoen?

Geplaatst door: Ik ben toch niet gek op

Ik roep alle dealers op om een electronica-stunt te bedenken.
We zijn in Nederland de weg kwijt.

Geplaatst door: andre op

Deze actie heeft ze heel veel geld gekost. Schoenmaker hou je bij je leest zal ik maar zeggen. Deze branche vervaging zit niemand op te wachten.

Geplaatst door: Rudy op

250 een ambitieuze doelstelling ???
Ik las eerder dat Teunissen slechts gematigd tevreden was bij 250. De potentie lag toch bij 400 !!! Praatjesmakert !
Die 70 getekende zaten waarschijnlijk ook nog eens eerst bij de plaatselijke dealer aan tafel die ze door heeft gestuurd naar de mediamarkt.

Geplaatst door: Nostradamus op

Ik begreep van de dealer dat Fiat niets betaald heeft om bij de Mediamarkt te staan of aan hun reklamecampagne. Dit is puur vanuit Mediamarkt ter promotie van hun geweldige aktie en publiciteit. Fiat heeft zodoende auto’s verkocht die ze normaal niet zou verkopen en zeker niet aan deze nieuwe klanten zonder een inruilauto! De andere merken moeten veel geld uitgeven om deze aantallen in 5 dagen te verkopen, los van alle gemaakte kontakten die ook nog eens omzet gaan opleveren. En de klant is blij dat hij nu eens niet naar zo’n afgelegen showroom hoeft met slechte koffie en gladde praatjes..

Geplaatst door: Petra de Wolf op

De marketing top zal hier toch wel over nagedacht hebben. Blijkbaar past dit verkoopkanaal in de merkbeleving van de Fiat rijder. En dan is het goed.

Geplaatst door: Monique Bakx op

Free Publicity voor 9 miljoen… De enige die het er over hebben zijn een stelletje autogekken op AM.
In ieder geval een oliebol nog voor de kerst!

Geplaatst door: Koos op

de meeste kopers zullen absoluut EERST bij de dealer geweest zijn om te kijken en zelf evt proefgereden. daarna voor de bodemprijs Panda gekocht. Wie houdt wie voor de gek.

Geplaatst door: van ’t grote Erf op

Het is volkomen belagelijk dat een importorganisatie aan dit soort activiteiten deelneemt. Als ze niet oppassen worden ze straks buitenspel gezet als de auto\’s rechtstreeks bij de fabriek gekocht gaan worden. Tevens ben ik benieuwd wat de BER hier van vindt.

Geplaatst door: Hans op

Beste Hans, laat de dealer zich vooral bezighouden met de BER en niet met de klant! Deze aktie is een frisse wind in de overwegend saaie en traditionele creativiteit van de autodealer. Daarnaast is door de kortingsstrategie van de dealer zelf zijn personeelsbestand zodanig uitgedund dat het een wonder is als je nog een verkoper bereid vind om naar buiten te treden uit zijn veilige showroom op dat saaie industieterrein zo ver mogelijk verwijderd van de loop van het winkelend publiek. Gelukkig heeft hij nog internet, zodat hij kan zorgen dat hij bovenaan staat met zijn hoogste korting of onduidelijke inruiltransactie met een reeks aan voorwaarden en uitsluitingen zodat die consument weer wordt weggejaagd naar buiten.

Geplaatst door: John op