Nederlander hoeft geen internet in auto

Voor de meeste Nederlanders is internet inmiddels onontbeerlijk, maar er blijkt slechts weinig behoefte aan een internetverbinding in de auto.

Slechts 37 procent van de Nederlandse automobilisten vindt dit een harde noodzaak voor de auto van de toekomst. Daarin verschillen we van veel andere Europeanen: ruim de helft van de Spanjaarden en Italianen wil bijvoorbeeld graag internet in de auto. Dit blijkt uit onderzoek van AutoScout24.*

Ook bij de voorkeuren voor andere gadgets in de auto toont de Nederlander zich conservatief. Zo is de animo voor entertainmentmogelijkheden als televisie en gamen erg laag. Ook de mogelijkheid om Facebook-updates te projecteren op de voorruit is niet populair in ons land. Inwoners van Zuid-Europese landen zijn daarentegen grote liefhebbers van gadgets in de auto.  
Overigens zijn er wel verschillen tussen de ondervraagde Nederlandse jongeren en ouderen. Zo is bijna de helft van de jongeren tussen de 18 en 29 jaar voorstander van een internetverbinding, terwijl dit percentage afneemt naarmate de leeftijd hoger wordt. Hetzelfde geldt voor entertainment-mogelijkheden en Facebook-updates op de voorruit: jongeren zijn hier vaker enthousiast over dan Nederlanders boven de dertig.
De aarzeling van Nederlanders om nieuwe technieken in de auto te omarmen, is opvallend volgens Jurgen Vugts, directeur AutoScout24 Nederland: "Normaal gesproken lopen Nederlanders voorop bij de omarming van nieuwe technologieën. We zien dat vrijwel alle grote automerken nadenken over elektronische innovaties. De verwachting is dan ook dat over tien jaar de auto zelfstandig zal communiceren met andere auto’s, de infrastructuur en het internet. Dit zal dan voor iedereen vanzelfsprekend zijn, zelfs voor de nu nog sceptische Nederlandse automobilisten."
* Het onderzoek is gehouden onder 8.844 personen van 18 tot 65 jaar in 7 Europese landen (Oostenrijk: 1.003, België: 1.000, Frankrijk: 1.461, Duitsland: 1.450, Italië: 1.467, Nederland: 1.004 en Spanje: 1.459).

Het complete rapport is hier te downloaden.

Reacties

Slechts ? 37% !

Geplaatst door: Alle Wijmenga op

Wat dit onderzoek dus eigenlijk vaststelt is dat er een evenredig omgekeerd verband bestaat tussen leeftijd en omarmingspercentage van volstrekt onnozele nieuwe technologie.

Geplaatst door: Theodoor van Es op

inderdaad 37% is NIET weinig, zeker als je er rekening mee houdt dat we vaak al internet in de auto hebben met onze smartfoon !

Onnozele technologie ? De technologie is beschikbaar en is breder inzetbaar als de genoemde voorbeelden als Facebook en gamen.

Denk aan verkeersveiligheid, ondersteuning van de berijder, technisch support, alarmservice, medische hulp etc. etc.
Dat nog niet iedereen de toepassingen en mogelijkheden ziet is begrijpelijk. Dat in het buitenland in dit geval de acceptatie sneller gaat dan bij ons ook ! Wij hebben het internet met de hoogste dichtheid…….

Internet is de basis voor technische innovatie thuis, logischerwijs volgt de auto daarop !

Geplaatst door: Ben Laarhoven op

Klopt. Ik was vandaag niet in Utrecht geraakt als mijn dochter met haar smartphone op de bijrijdersstoel niet had gegoogled waar die file nu precies stond die ik via de verkeersinformatie net had gemist. Verder blijft een grote papieren plattegrond van de binnenstad onmisbaar als er omleggingen zijn. Verder ook weer bewezen dat die tomtom of wat dan ook moet kunnen praten want in drukke centra is het levensgevaarlijk om op je schermpje te kijken als je rijdt.

Geplaatst door: Monique Bakx op

Facebook update op de voorruit??
Lijkt mij niet in het belang van de verkeersveiligheid. Nu ja, het is wellicht iets veiliger om het vanaf de voorruit te lezen dan de smartphone in de hand te nemen en naar het scherm te staren met het gezicht naar beneden.

Geplaatst door: Sander Frinks op

Als eenzame innovatie wellicht weinig animo. Maar i.c.m. andere innovaties, zoals de auto die het meest zelf doet.. I think it is the Future..

Geplaatst door: Shercinio op
Nederlander hoeft geen internet in auto - Automobielmanagement.nl

Nederlander hoeft geen internet in auto

Voor de meeste Nederlanders is internet inmiddels onontbeerlijk, maar er blijkt slechts weinig behoefte aan een internetverbinding in de auto.

Slechts 37 procent van de Nederlandse automobilisten vindt dit een harde noodzaak voor de auto van de toekomst. Daarin verschillen we van veel andere Europeanen: ruim de helft van de Spanjaarden en Italianen wil bijvoorbeeld graag internet in de auto. Dit blijkt uit onderzoek van AutoScout24.*

Ook bij de voorkeuren voor andere gadgets in de auto toont de Nederlander zich conservatief. Zo is de animo voor entertainmentmogelijkheden als televisie en gamen erg laag. Ook de mogelijkheid om Facebook-updates te projecteren op de voorruit is niet populair in ons land. Inwoners van Zuid-Europese landen zijn daarentegen grote liefhebbers van gadgets in de auto.  
Overigens zijn er wel verschillen tussen de ondervraagde Nederlandse jongeren en ouderen. Zo is bijna de helft van de jongeren tussen de 18 en 29 jaar voorstander van een internetverbinding, terwijl dit percentage afneemt naarmate de leeftijd hoger wordt. Hetzelfde geldt voor entertainment-mogelijkheden en Facebook-updates op de voorruit: jongeren zijn hier vaker enthousiast over dan Nederlanders boven de dertig.
De aarzeling van Nederlanders om nieuwe technieken in de auto te omarmen, is opvallend volgens Jurgen Vugts, directeur AutoScout24 Nederland: "Normaal gesproken lopen Nederlanders voorop bij de omarming van nieuwe technologieën. We zien dat vrijwel alle grote automerken nadenken over elektronische innovaties. De verwachting is dan ook dat over tien jaar de auto zelfstandig zal communiceren met andere auto’s, de infrastructuur en het internet. Dit zal dan voor iedereen vanzelfsprekend zijn, zelfs voor de nu nog sceptische Nederlandse automobilisten."
* Het onderzoek is gehouden onder 8.844 personen van 18 tot 65 jaar in 7 Europese landen (Oostenrijk: 1.003, België: 1.000, Frankrijk: 1.461, Duitsland: 1.450, Italië: 1.467, Nederland: 1.004 en Spanje: 1.459).

Het complete rapport is hier te downloaden.

Reacties

Slechts ? 37% !

Geplaatst door: Alle Wijmenga op

Wat dit onderzoek dus eigenlijk vaststelt is dat er een evenredig omgekeerd verband bestaat tussen leeftijd en omarmingspercentage van volstrekt onnozele nieuwe technologie.

Geplaatst door: Theodoor van Es op

inderdaad 37% is NIET weinig, zeker als je er rekening mee houdt dat we vaak al internet in de auto hebben met onze smartfoon !

Onnozele technologie ? De technologie is beschikbaar en is breder inzetbaar als de genoemde voorbeelden als Facebook en gamen.

Denk aan verkeersveiligheid, ondersteuning van de berijder, technisch support, alarmservice, medische hulp etc. etc.
Dat nog niet iedereen de toepassingen en mogelijkheden ziet is begrijpelijk. Dat in het buitenland in dit geval de acceptatie sneller gaat dan bij ons ook ! Wij hebben het internet met de hoogste dichtheid…….

Internet is de basis voor technische innovatie thuis, logischerwijs volgt de auto daarop !

Geplaatst door: Ben Laarhoven op

Klopt. Ik was vandaag niet in Utrecht geraakt als mijn dochter met haar smartphone op de bijrijdersstoel niet had gegoogled waar die file nu precies stond die ik via de verkeersinformatie net had gemist. Verder blijft een grote papieren plattegrond van de binnenstad onmisbaar als er omleggingen zijn. Verder ook weer bewezen dat die tomtom of wat dan ook moet kunnen praten want in drukke centra is het levensgevaarlijk om op je schermpje te kijken als je rijdt.

Geplaatst door: Monique Bakx op

Facebook update op de voorruit??
Lijkt mij niet in het belang van de verkeersveiligheid. Nu ja, het is wellicht iets veiliger om het vanaf de voorruit te lezen dan de smartphone in de hand te nemen en naar het scherm te staren met het gezicht naar beneden.

Geplaatst door: Sander Frinks op

Als eenzame innovatie wellicht weinig animo. Maar i.c.m. andere innovaties, zoals de auto die het meest zelf doet.. I think it is the Future..

Geplaatst door: Shercinio op