Duitse Grote Drie intensiveren occasion-activiteiten

In Duitsland hebben BMW, Mercedes-Benz en de Volkswagen Groep hun occasionactiviteiten opgeschroefd. De verkoop van nieuwe auto’s daalde in de afgelopen maand met 9,9 procent bij onze oosterburen. Maar de markt voor financiering van occasions is met tien procent gegroeid.

Fabrikanten springen hierop in. Zo heeft Mercedes-Benz in Frankfurt een showroom ingericht met honderd occasions onder de naam Jonge Sterren. Volkswagen heeft in april de website Leasingbörse gelanceerd waar demoauto’s met leasecontract worden aangeboden en BMW zag de occasionverkoop bij zijn Duitse dealers met dertien procent groeien. De autofabrikanten verwachten flink meer financieringen te zullen slijten. Ook zien zij groei in mobiliteitsinitiatieven zoals Daimler’s Car2go. Doordat de vraag naar occasions in Duitsland zo hoog is, wordt het minder rendabel voor Nederlandse importeurs om gebruikte auto’s bij onze oosterburen te betrekken. (bron: autointernationaal)

 

Reacties

gebruikt als tweede merk of afzet voor al die eendagsinschrijvingen ?

Geplaatst door: Luc Baetens op
Duitse Grote Drie intensiveren occasion-activiteiten - Automobielmanagement.nl

Duitse Grote Drie intensiveren occasion-activiteiten

In Duitsland hebben BMW, Mercedes-Benz en de Volkswagen Groep hun occasionactiviteiten opgeschroefd. De verkoop van nieuwe auto’s daalde in de afgelopen maand met 9,9 procent bij onze oosterburen. Maar de markt voor financiering van occasions is met tien procent gegroeid.

Fabrikanten springen hierop in. Zo heeft Mercedes-Benz in Frankfurt een showroom ingericht met honderd occasions onder de naam Jonge Sterren. Volkswagen heeft in april de website Leasingbörse gelanceerd waar demoauto’s met leasecontract worden aangeboden en BMW zag de occasionverkoop bij zijn Duitse dealers met dertien procent groeien. De autofabrikanten verwachten flink meer financieringen te zullen slijten. Ook zien zij groei in mobiliteitsinitiatieven zoals Daimler’s Car2go. Doordat de vraag naar occasions in Duitsland zo hoog is, wordt het minder rendabel voor Nederlandse importeurs om gebruikte auto’s bij onze oosterburen te betrekken. (bron: autointernationaal)

 

Reacties

gebruikt als tweede merk of afzet voor al die eendagsinschrijvingen ?

Geplaatst door: Luc Baetens op