Consument bekijkt minstens 3 garages voor onderhoud

Consumenten bekijken online minimaal drie autobedrijven voordat ze beslissen naar wie ze gaan voor reparatie en/of onderhoud.

Dat stelt de vergelijkwebsite BesteGarage.nl na analyse van de prijzen die autobedrijven hanteren voor hun diensten. Doorslaggevend blijkt niet de laagste prijs maar de beste prijs/kwaliteitverhouding. Ook is er een verband tussen lagere prijzen en lagere klantwaardering.  

De website begon drie maanden geleden de prijzen te registreren en heeft er nu ruim achttienduizend online staan, afkomstig van ruim 1.250 deelnemende autobedrijven. Hoe het staat met de kwaliteit van de werkzaamheden meet BesteGarage.nl af aan de reviews. Gemiddeld heeft ieder autobedrijf voor veertien producten de prijzen opgegeven. Het doorsneebedrag voor een APK benzine bij bedrijven op de vergelijkingswebsite is € 28,52 en € 42,88. voor een AKP diesel Een bandenwissel kost € 70,19, een zomer-/wintercheck € 16,45, een kleine beurt vanaf € 89,10 en een grote beurt vanaf € 188,25.

BesteGarage.nl verzamelt de prijzen van ruim veertig producten, verdeeld over Onderhoud en reparatie, Banden en velgen, Schadeherstel en Glasherstel. Maandelijks zoeken ruim vijftigduizend Nederlanders op het platform een autobedrijf. Ze krijgen naast het cijfer van de aanbiedende garage ook de prijs getoond. Autobedrijven kunnen zich op BesteGarage.nl gratis registreren en hun profiel zelf beheren.

Reacties

In het onderzoek wordt niet vermeld wie deze consument is, de gemiddelde consument gaat op zijn gevoel af en brengt zijn auto naar de garage die hem een goed gevoel heeft. Met andere woorden, de consument geeft zijn auto in vertrouwen en als dat vertrouwen er niet meer is dan gaat de consument hier niet meer naar toe. De garagehouder die zijn klanten behandelt zoals hij zelf behandeld wilt worden heeft de toekomst, maar de garage die zijn klanten misleid, zal erg zijn best moeten doen om telkens nieuwe slachtoffers te vinden.
Goudzoekers vallen uiteindelijk toch door de mand, ook al zijn ze aangesloten bij een garageconcept.
De gemiddelde consument gaat voor de combinatie van vakmanschap en vertrouwen.

Geplaatst door: Chris Govers op
Consument bekijkt minstens 3 garages voor onderhoud - Automobielmanagement.nl

Consument bekijkt minstens 3 garages voor onderhoud

Consumenten bekijken online minimaal drie autobedrijven voordat ze beslissen naar wie ze gaan voor reparatie en/of onderhoud.

Dat stelt de vergelijkwebsite BesteGarage.nl na analyse van de prijzen die autobedrijven hanteren voor hun diensten. Doorslaggevend blijkt niet de laagste prijs maar de beste prijs/kwaliteitverhouding. Ook is er een verband tussen lagere prijzen en lagere klantwaardering.  

De website begon drie maanden geleden de prijzen te registreren en heeft er nu ruim achttienduizend online staan, afkomstig van ruim 1.250 deelnemende autobedrijven. Hoe het staat met de kwaliteit van de werkzaamheden meet BesteGarage.nl af aan de reviews. Gemiddeld heeft ieder autobedrijf voor veertien producten de prijzen opgegeven. Het doorsneebedrag voor een APK benzine bij bedrijven op de vergelijkingswebsite is € 28,52 en € 42,88. voor een AKP diesel Een bandenwissel kost € 70,19, een zomer-/wintercheck € 16,45, een kleine beurt vanaf € 89,10 en een grote beurt vanaf € 188,25.

BesteGarage.nl verzamelt de prijzen van ruim veertig producten, verdeeld over Onderhoud en reparatie, Banden en velgen, Schadeherstel en Glasherstel. Maandelijks zoeken ruim vijftigduizend Nederlanders op het platform een autobedrijf. Ze krijgen naast het cijfer van de aanbiedende garage ook de prijs getoond. Autobedrijven kunnen zich op BesteGarage.nl gratis registreren en hun profiel zelf beheren.

Reacties

In het onderzoek wordt niet vermeld wie deze consument is, de gemiddelde consument gaat op zijn gevoel af en brengt zijn auto naar de garage die hem een goed gevoel heeft. Met andere woorden, de consument geeft zijn auto in vertrouwen en als dat vertrouwen er niet meer is dan gaat de consument hier niet meer naar toe. De garagehouder die zijn klanten behandelt zoals hij zelf behandeld wilt worden heeft de toekomst, maar de garage die zijn klanten misleid, zal erg zijn best moeten doen om telkens nieuwe slachtoffers te vinden.
Goudzoekers vallen uiteindelijk toch door de mand, ook al zijn ze aangesloten bij een garageconcept.
De gemiddelde consument gaat voor de combinatie van vakmanschap en vertrouwen.

Geplaatst door: Chris Govers op