Automechanika pakt imitatie aan

De organisatie van de komende Automechanika besteedt dit jaar veel aandacht aan het informeren, ondersteunen en adviseren van exposanten die tijdens de beurs stuiten op plagiaat van hun producten.

De tweejaarlijkse autovakbeurs vindt plaats van 12 tot en met 17 september. De hallen zijn nu al praktisch volgeboekt; ruim vierduizend exposanten hebben al een stand toegewezen gekregen. Net als in 2004 verwacht de organisatie circa 4,5 duizend deelnemers. Meer dan voorheen ligt de focus van de Automechanika op de onafhankelijke aftermarket. “Slechts zes tot zeven procent van de exposanten komt vooral naar de beurs om contacten in het OE-kanaal op te doen, het betreft hier vooral de kleinere aanbieders”, aldus Günter Praßl van organisator Messe Frankfurt. “De top-100 van toeleveranciers aan de autobranche, met bedrijven als Bosch en Delphi, komen alleen voor de onafhankelijke aftermarket naar Automechanika. Daar zien zij nog groeipotentieel.” Aandachtspunten tijdens Automechanika zijn onder meer de gevolgen van ‘Monti’, roetfilters voor de aftermarket en veiligheidstechniek. Meer hierover in de komende AM.

Automechanika pakt imitatie aan - Automobielmanagement.nl

Automechanika pakt imitatie aan

De organisatie van de komende Automechanika besteedt dit jaar veel aandacht aan het informeren, ondersteunen en adviseren van exposanten die tijdens de beurs stuiten op plagiaat van hun producten.

De tweejaarlijkse autovakbeurs vindt plaats van 12 tot en met 17 september. De hallen zijn nu al praktisch volgeboekt; ruim vierduizend exposanten hebben al een stand toegewezen gekregen. Net als in 2004 verwacht de organisatie circa 4,5 duizend deelnemers. Meer dan voorheen ligt de focus van de Automechanika op de onafhankelijke aftermarket. “Slechts zes tot zeven procent van de exposanten komt vooral naar de beurs om contacten in het OE-kanaal op te doen, het betreft hier vooral de kleinere aanbieders”, aldus Günter Praßl van organisator Messe Frankfurt. “De top-100 van toeleveranciers aan de autobranche, met bedrijven als Bosch en Delphi, komen alleen voor de onafhankelijke aftermarket naar Automechanika. Daar zien zij nog groeipotentieel.” Aandachtspunten tijdens Automechanika zijn onder meer de gevolgen van ‘Monti’, roetfilters voor de aftermarket en veiligheidstechniek. Meer hierover in de komende AM.