Consument onbekend met opties ABA-lid

De meeste automobilisten (61 procent) weten nog altijd niet dat ze in de garantieperiode ook bij een universele garage terecht kunnen voor onderhoud – en dat de fabrieksgarantie dan behouden blijft.

Dit blijkt uit onderzoek van bureau Trendbox, in opdracht van de Bovag-afdeling Auto Bedrijven Associatie (ABA). Bovag spreekt van “een opmerkelijk hoog percentage”, omdat de nieuwe Europese mededingingsregels voor de autobranche al sinds 3,5 jaar van kracht zijn. Zo lang dus al krijgen ook onafhankelijke autobedrijven de beschikking over technische informatie en testapparatuur. Het onderzoek leert verder dat 49 procent van de automobilisten niet weet dat ze naast gebruikte ook nieuwe auto's kunnen kopen via het onafhankelijke autobedrijf. De resultaten van het onderzoek worden vandaag (9 mei) op de jaarlijkse ledenvergadering van de ABA bekend gemaakt. Daar presenteert ABA ook het vervolg op de voorlichtingscampagne die ze vorig jaar begon om de consumenten te wijzen op hun toegenomen mogelijkheden.

Consument onbekend met opties ABA-lid - Automobielmanagement.nl

Consument onbekend met opties ABA-lid

De meeste automobilisten (61 procent) weten nog altijd niet dat ze in de garantieperiode ook bij een universele garage terecht kunnen voor onderhoud – en dat de fabrieksgarantie dan behouden blijft.

Dit blijkt uit onderzoek van bureau Trendbox, in opdracht van de Bovag-afdeling Auto Bedrijven Associatie (ABA). Bovag spreekt van “een opmerkelijk hoog percentage”, omdat de nieuwe Europese mededingingsregels voor de autobranche al sinds 3,5 jaar van kracht zijn. Zo lang dus al krijgen ook onafhankelijke autobedrijven de beschikking over technische informatie en testapparatuur. Het onderzoek leert verder dat 49 procent van de automobilisten niet weet dat ze naast gebruikte ook nieuwe auto's kunnen kopen via het onafhankelijke autobedrijf. De resultaten van het onderzoek worden vandaag (9 mei) op de jaarlijkse ledenvergadering van de ABA bekend gemaakt. Daar presenteert ABA ook het vervolg op de voorlichtingscampagne die ze vorig jaar begon om de consumenten te wijzen op hun toegenomen mogelijkheden.