Speedy wil naar veertig à vijftig vestigingen

Speedy, het franchiseconcept voor garagebedrijven, moet in Nederland kunnen uitkomen op een netwerk van veertig à vijftig vestigingen.

Die verwachting sprak algemeen directeur Theo van Gammeren van Speedy Nederland donderdagmiddag uit tijdens eens persbijeenkomst op het hoofdkantoor van Speedy in Nijkerk. Van Gammeren gaat er vanuit dat de huidige negen vestigingen nog dit jaar in aantal verdubbelen. Daarna voorziet zijn groeiscenario in een jaarlijkse plus van tien. De franchiseformule van Speedy (dat deel uitmaakt van de Kwik-Fit Group) staat open voor zowel het universele als dealerbedrijf. Van Gammeren zegt de afgelopen tijd opvallend veel belangstelling uit het gebonden kanaal te hebben gehad. Hij schat dat circa de helft van de Speedy-vestigingen zal worden gerund door (ex-)dealerbedrijven, terwijl een kwart zal worden ingevuld door vrije garages. De overige 25 procent komt waarschijnlijk van schadeherstellers die compensatie zoeken voor teruggelopen omzet. Zie verder Automobiel Management 11, die 17 juni verschijnt.

Speedy wil naar veertig à vijftig vestigingen - Automobielmanagement.nl

Speedy wil naar veertig à vijftig vestigingen

Speedy, het franchiseconcept voor garagebedrijven, moet in Nederland kunnen uitkomen op een netwerk van veertig à vijftig vestigingen.

Die verwachting sprak algemeen directeur Theo van Gammeren van Speedy Nederland donderdagmiddag uit tijdens eens persbijeenkomst op het hoofdkantoor van Speedy in Nijkerk. Van Gammeren gaat er vanuit dat de huidige negen vestigingen nog dit jaar in aantal verdubbelen. Daarna voorziet zijn groeiscenario in een jaarlijkse plus van tien. De franchiseformule van Speedy (dat deel uitmaakt van de Kwik-Fit Group) staat open voor zowel het universele als dealerbedrijf. Van Gammeren zegt de afgelopen tijd opvallend veel belangstelling uit het gebonden kanaal te hebben gehad. Hij schat dat circa de helft van de Speedy-vestigingen zal worden gerund door (ex-)dealerbedrijven, terwijl een kwart zal worden ingevuld door vrije garages. De overige 25 procent komt waarschijnlijk van schadeherstellers die compensatie zoeken voor teruggelopen omzet. Zie verder Automobiel Management 11, die 17 juni verschijnt.