ANWB: kennis autoverkoper over ESC moet omhoog

De kennis van autoverkopers in Europa over het veiligheidssysteem ESC is voor verbetering vatbaar.

Dat stelt de ANWB op grond van onderzoek in samenwerking met zijn Europese zusterclubs.

Bij vijfhonderd autoshowrooms in tien Europese landen is onderzocht hoe het staat met de kennis van verkopers over ESC en andere systemen. Velen noemden in die klantgesprekken ESC helemaal niet of wisten niet goed uit te leggen hoe dit veiligheidssysteem werkt .Nederland schopte het tot de zesde plaats. Wat opviel is dat de Nederlandse autoverkopers er wel in slaagden de werking van ESC goed uit te leggen.

Volgens een Duits onderzoek kan invoering van het Electronic Stability Control-systeem op nieuwe auto’s ieder jaar in Europa vierduizend doden en honderdduizend gewonden besparen. Op grond daarvan en van de gebrekkige informatie in de autoshowroom pleit de ANWB ervoor consumenten beter te informeren over ESC bij nieuwe personenauto’s. Achteraf inbouw is niet mogelijk.

Reacties

ESP zou gewoon standaard op auto’s geleverd kunnen worden maar dan zonder de BPM die onze “graai” regering op elke optie af-fabriek wenst. Dan is het echt wel voor een kleine meerprijs door de grote aantallen realiseerbaar. Maar ja Het Binnenhof ziet liever extra centen op korte termijn dan wat doden en gewonden kosten perjaar welke voorkomen had kunnen worden.

Geplaatst door: Hooghiemstra op
ANWB: kennis autoverkoper over ESC moet omhoog - Automobielmanagement.nl

ANWB: kennis autoverkoper over ESC moet omhoog

De kennis van autoverkopers in Europa over het veiligheidssysteem ESC is voor verbetering vatbaar.

Dat stelt de ANWB op grond van onderzoek in samenwerking met zijn Europese zusterclubs.

Bij vijfhonderd autoshowrooms in tien Europese landen is onderzocht hoe het staat met de kennis van verkopers over ESC en andere systemen. Velen noemden in die klantgesprekken ESC helemaal niet of wisten niet goed uit te leggen hoe dit veiligheidssysteem werkt .Nederland schopte het tot de zesde plaats. Wat opviel is dat de Nederlandse autoverkopers er wel in slaagden de werking van ESC goed uit te leggen.

Volgens een Duits onderzoek kan invoering van het Electronic Stability Control-systeem op nieuwe auto’s ieder jaar in Europa vierduizend doden en honderdduizend gewonden besparen. Op grond daarvan en van de gebrekkige informatie in de autoshowroom pleit de ANWB ervoor consumenten beter te informeren over ESC bij nieuwe personenauto’s. Achteraf inbouw is niet mogelijk.

Reacties

ESP zou gewoon standaard op auto’s geleverd kunnen worden maar dan zonder de BPM die onze “graai” regering op elke optie af-fabriek wenst. Dan is het echt wel voor een kleine meerprijs door de grote aantallen realiseerbaar. Maar ja Het Binnenhof ziet liever extra centen op korte termijn dan wat doden en gewonden kosten perjaar welke voorkomen had kunnen worden.

Geplaatst door: Hooghiemstra op