GME reorganiseert verkoop en marketing Opel, Chevrolet, Saab

General Motors gaat in Europa afscheid nemen van zijn multimerkstrategie en gaat de verkoop en marketing voor de afzonderlijke merken omgooien.

Het doel is meer verantwoordelijkheid aan de afzonderlijke merken te geven en de reorganisatie legt per 1 maart daarom meer directe verantwoordelijkheid neer bij de verschillende chefs van de merken Opel/Vauxhall, Saab en Chevrolet. Ook de aftersales wordt in de reorganisatie betrokken, heeft het GME-hoofdkantoor in Zürich bekendgemaakt.
Het gevolg is dat de drie merkverantwoordelijken van Opel, Chevrolet en Saab in Europa ook verantwoordelijk worden voor marketing en verkoop en in dit kader direct gaan rapporteren aan de Europese verkoopbaas Brent Dewar. Nu ligt de verantwoordelijkheid voor verkoop en marketing niet bij de merken maar bij GM Europe.
Alain Visser, marketingchef voor GME en bovendien bij Opel verantwoordelijk voor marketing, wordt gepromoveerd tot vice-president en wordt daarmee verantwoordelijk voor Opel. Wayne Brannon, nu de executive director van Chevrolet in Europa, wordt vice-president Chevrolet. Verder zal Jan-Ake Jonsson (Saab-baas) ook de verkoop en marketing van Saab in Europa gaan leiden. De hele operatie zou ertoe moeten bijdragen dat de merken sterker worden en er sneller besluiten kunnen worden genomen. Vooral de Russische organisatie krijgt meer bewegingsruimte.

 

Reacties

Helaas springen de laatsten wat minder fijntjes met personeel om,
mvg

Geplaatst door: JP op

zo wordt het beleid voor de zoveelste keer om gegooid.en de dealer maar investeren.

Geplaatst door: v.d.vooree op
GME reorganiseert verkoop en marketing Opel, Chevrolet, Saab - Automobielmanagement.nl

GME reorganiseert verkoop en marketing Opel, Chevrolet, Saab

General Motors gaat in Europa afscheid nemen van zijn multimerkstrategie en gaat de verkoop en marketing voor de afzonderlijke merken omgooien.

Het doel is meer verantwoordelijkheid aan de afzonderlijke merken te geven en de reorganisatie legt per 1 maart daarom meer directe verantwoordelijkheid neer bij de verschillende chefs van de merken Opel/Vauxhall, Saab en Chevrolet. Ook de aftersales wordt in de reorganisatie betrokken, heeft het GME-hoofdkantoor in Zürich bekendgemaakt.
Het gevolg is dat de drie merkverantwoordelijken van Opel, Chevrolet en Saab in Europa ook verantwoordelijk worden voor marketing en verkoop en in dit kader direct gaan rapporteren aan de Europese verkoopbaas Brent Dewar. Nu ligt de verantwoordelijkheid voor verkoop en marketing niet bij de merken maar bij GM Europe.
Alain Visser, marketingchef voor GME en bovendien bij Opel verantwoordelijk voor marketing, wordt gepromoveerd tot vice-president en wordt daarmee verantwoordelijk voor Opel. Wayne Brannon, nu de executive director van Chevrolet in Europa, wordt vice-president Chevrolet. Verder zal Jan-Ake Jonsson (Saab-baas) ook de verkoop en marketing van Saab in Europa gaan leiden. De hele operatie zou ertoe moeten bijdragen dat de merken sterker worden en er sneller besluiten kunnen worden genomen. Vooral de Russische organisatie krijgt meer bewegingsruimte.

 

Reacties

Helaas springen de laatsten wat minder fijntjes met personeel om,
mvg

Geplaatst door: JP op

zo wordt het beleid voor de zoveelste keer om gegooid.en de dealer maar investeren.

Geplaatst door: v.d.vooree op