Showroom van de toekomst op Autovak 2009

Tijdens de Autovak presenteert Autosoft de ‘Showroom van de toekomst’ in digitale vorm. Naast het Auto360 draaiplateau is Autosoft tijdens de Autovak bij de entree van het beurscomplex te vinden met een geavanceerde, digitale versie van de ‘Showroom van de toekomst’.

Eén van deze programma’s is de AutoConfigurator, een database die het mogelijk maakt om alle leverbare auto’s online aan te bieden, waarbij rekening wordt gehouden met de beschikbaarheid en mogelijke opties. De informatie is 24/7 up-to-date door een koppeling aan een internationale database. Een ander voorbeeld is Auto360 HD waarmee de dealer de auto in minder dan twee minuten haarscherp en driedimensionaal op het internet zet.

"In de toekomst zal de nadruk in de showroom veel meer op de virtuele presentatie van auto’s komen te liggen dan nu het geval is," verklaart Wouter Koenderink van Autosoft. "Daarom leek het ons gepast om de ‘Showroom van de toekomst’ tijdens de Autovak ook op virtuele wijze te presenteren. Brochures en folders zullen in de toekomst verleden tijd zijn en de verkoper beschikt over een groot interactief beeldscherm waarop alle beschikbare uitvoeringen en kleuren op zeer realistische wijze worden afgebeeld. Dealers hoeven dan ook geen grote showroom meer te hebben om alle uitvoeringen tentoon te stellen, want alles wordt professioneel op virtuele wijze gepresenteerd."

Showroom van de toekomst op Autovak 2009 - Automobielmanagement.nl

Showroom van de toekomst op Autovak 2009

Tijdens de Autovak presenteert Autosoft de ‘Showroom van de toekomst’ in digitale vorm. Naast het Auto360 draaiplateau is Autosoft tijdens de Autovak bij de entree van het beurscomplex te vinden met een geavanceerde, digitale versie van de ‘Showroom van de toekomst’.

Eén van deze programma’s is de AutoConfigurator, een database die het mogelijk maakt om alle leverbare auto’s online aan te bieden, waarbij rekening wordt gehouden met de beschikbaarheid en mogelijke opties. De informatie is 24/7 up-to-date door een koppeling aan een internationale database. Een ander voorbeeld is Auto360 HD waarmee de dealer de auto in minder dan twee minuten haarscherp en driedimensionaal op het internet zet.

"In de toekomst zal de nadruk in de showroom veel meer op de virtuele presentatie van auto’s komen te liggen dan nu het geval is," verklaart Wouter Koenderink van Autosoft. "Daarom leek het ons gepast om de ‘Showroom van de toekomst’ tijdens de Autovak ook op virtuele wijze te presenteren. Brochures en folders zullen in de toekomst verleden tijd zijn en de verkoper beschikt over een groot interactief beeldscherm waarop alle beschikbare uitvoeringen en kleuren op zeer realistische wijze worden afgebeeld. Dealers hoeven dan ook geen grote showroom meer te hebben om alle uitvoeringen tentoon te stellen, want alles wordt professioneel op virtuele wijze gepresenteerd."