Petitie in Den Haag tegen extra lasten youngtimers

Ict-ondernemer Wouter van Embden uit Zeist biedt vandaag, dinsdag 26 mei, de Tweede Kamer een petitie aan. Hij verzet zich tegen een forse lastenverzwaring voor bezitters van 15 tot 25 jaar oude auto’s.

Op FD.nl verklaart Van Emden zijn actie: ‘Ik bied de Tweede Kamercommissie voor financiën een petitie aan met zo’n 2500 handtekeningen om de maatregel terug te draaien. Per 1 januari 2010 wordt het privégebruik van 15 tot 25 jaar oude auto’s zwaarder belast. In plaats van de marktwaarde wordt de veel hogere cataloguswaarde van die auto’s uitgangspunt voor de bijtelling.’  Zie ook: Bijtelling elektrische auto naar tien procent

Van Emden is boos omdat de maatregel wordt gepresenteerd als een milieuvriendelijke maatregel terwijl het vooral een lastenverzwaring is, zegt hij. ‘Het kost mij, ik rijd een vijftien jaar oude BMW, straks zevenhonderd euro extra per maand. In totaal gaat het om een lastverzwaring van honderdvijftig miljoen euro voor mij en 25 duizend andere ondernemers die hierdoor worden getroffen. En die youngtimers vervuilen niet extra.’

Sommige Kamerleden noemen de wetswijziging al een ‘bedrijfsongeval’, zo geeft hij aan. ‘Ook gaat het ministerie van financiën narekenen of onze cijfers kloppen.’

Van Embden denkt dat in het najaar de regeling weer wordt aangepast.

Reacties

Als één van de gedupeerden (in twee opzichten, dus zowel qua fiscale bijtelling als zakelijk qua opdrachten), steun ik dit initiatief van harte.

We vertrouwen er op dat e.e.a. weer op de oude voet door gaat.

Geplaatst door: MARO Taxaties – Marco Roeleveld op
Petitie in Den Haag tegen extra lasten youngtimers - Automobielmanagement.nl

Petitie in Den Haag tegen extra lasten youngtimers

Ict-ondernemer Wouter van Embden uit Zeist biedt vandaag, dinsdag 26 mei, de Tweede Kamer een petitie aan. Hij verzet zich tegen een forse lastenverzwaring voor bezitters van 15 tot 25 jaar oude auto’s.

Op FD.nl verklaart Van Emden zijn actie: ‘Ik bied de Tweede Kamercommissie voor financiën een petitie aan met zo’n 2500 handtekeningen om de maatregel terug te draaien. Per 1 januari 2010 wordt het privégebruik van 15 tot 25 jaar oude auto’s zwaarder belast. In plaats van de marktwaarde wordt de veel hogere cataloguswaarde van die auto’s uitgangspunt voor de bijtelling.’  Zie ook: Bijtelling elektrische auto naar tien procent

Van Emden is boos omdat de maatregel wordt gepresenteerd als een milieuvriendelijke maatregel terwijl het vooral een lastenverzwaring is, zegt hij. ‘Het kost mij, ik rijd een vijftien jaar oude BMW, straks zevenhonderd euro extra per maand. In totaal gaat het om een lastverzwaring van honderdvijftig miljoen euro voor mij en 25 duizend andere ondernemers die hierdoor worden getroffen. En die youngtimers vervuilen niet extra.’

Sommige Kamerleden noemen de wetswijziging al een ‘bedrijfsongeval’, zo geeft hij aan. ‘Ook gaat het ministerie van financiën narekenen of onze cijfers kloppen.’

Van Embden denkt dat in het najaar de regeling weer wordt aangepast.

Reacties

Als één van de gedupeerden (in twee opzichten, dus zowel qua fiscale bijtelling als zakelijk qua opdrachten), steun ik dit initiatief van harte.

We vertrouwen er op dat e.e.a. weer op de oude voet door gaat.

Geplaatst door: MARO Taxaties – Marco Roeleveld op