Omzet Sator groeit met acht procent

Ondanks de economische crisis beleeft Sator Holding tot nu een zeer goed jaar. De omzet ging in het eerste half jaar met circa acht procent toegenomen.

"De maand juni was zelfs een recordmaand met een omzetstijging van zestien procent", zegt directeur Adriaan Roggeveen tegen Het Financieele Dagblad. "Maar ook de maand mei was al heel erg goed met een plus van twaalf procent."

Sator Holding – negen werkmaatschappijen – is met een omzet van 275 miljoen euro (2008) marktleider in Nederland op het gebied van auto- onderdelen en werkplaatsuitrusting voor autobedrijven. Roggeveen verwacht dat de omzet dit jaar de driehonderd miljoen euro zal passeren. "Zo lang de Nederlandse automobilist meer kilometers blijft rijden, krijgt de crisis niet echt vat op de onderhoudssector en op bedrijven als Sator."

Sator Holding maakte vorig jaar nog deel uit van Kroymans Corporation. Sinds kort is het voor tachtig procent in handen van de Amsterdamse investeringsmaatschappij H2 Equity Partners. Van Heck Investments in Rotterdam bezit de overige twintig procent van de aandelen. Roggeveen, die samen met een compagnon Van Heck Investments leidt, heeft een belang van tien procent.

De werkmaatschappijen van Sator Holding kopen circa 130 duizend verschillende auto-onderdelen en gereedschappen groot in bij fabrieken in Europa en China. Via de groothandel belanden ze bij de garagebedrijven. "Een op de acht auto-onderdelen in Nederland is van ons afkomstig", aldus Roggeveen. Dat consumenten onder meer als gevolg van de crisis langer doorrijden met hun auto is goed voor een bedrijf als Sator. Daarnaast rijden Nederlanders steeds meer kilometers: in 2000 waren dat volgens Bovag-RAI gemiddeld 13.157, in 2006 13.840 en Roggeveen verwacht dat in 2009 de grens van veertienduizend kilometer wordt gepasseerd. "Elke gereden kilometer betekent 7,5 eurocent onderhoud."

Reacties

Knap hoor, alle van Heck klanten klagen steen en been vanwege de crises, en sator doet het goed? Cijfers kun je maken en breken
Heck dealer

Geplaatst door: Max op

Ben benieuwd of de constructie die is gemaakt nog gevolgen zullen hebben op lange termijn voor Sator en Adriaan, juristen werken er hard aan om de verdwenen centjes weer terug te kunnen vorderen lees sitaat; Hoe zit dat? Een goed ingevoerde bron meldt Quote dat KFS begin dit jaar in een trust is ondergebracht nadat het uit KC is getild. Deze stichting is vervolgens weer als onderpand aan de banken gegeven. Niet veel later lieten die banken weten geen krediet meer te willen verstrekken aan KC, terwijl Frits Kroymans privé nog kort daarvoor €25 miljoen moest ophoesten van diezelfde banken, om grote gaten te dichten. KFS was ook eigenaar van de collectie Ferrari’s van Frits Kroymans, die onlangs onder toeziend oog van de lens van een fotograaf van De Telegraaf werden opgetakeld. Kroymans denkt dat zowel het geld als zijn collectie Ferrari’s weer ‘binnen afzienbare tijd’ bij hem terug zullen komen. ‘De banken hebben mij gewoon als een baksteen laten vallen, omdat ze zelf zo goed als failliet waren.’

De verkoop van KFS komt dus niet ten goede aan de curatoren van Kroymans Corporation (KC) en zodoende aan alle schuldeisers, maar alleen aan de schuldeisers die de stichting als onderpand hebben. KFS belde nog niet terug voor een reactie.

Dan speelt er nu nog deal die menig Kroymans-watcher vreemd overkomt, Citadel verkoopt zijn belang van 80% in Sator aan de Amsterdamse durfinvesteerder H2 Equity Partners. In januari, vlak voor KC uitstel van betaling aanvroeg, ging Sator over van KC naar Kroymans’ Citadel, twee bedrijven die volledig los van elkaar staan. Hiermee is een winstgevende tak uit het bedrijf getrokken, en verdient Kroymans er nu geld aan. Een goocheltruc of ronduit paulianeus gedrag? H2 wil niet reageren, Citadel en de curatoren van KC belden nog niet terug voor een reactie.

De overnemende partij H2 is groot maar onbekend en houdt zich schuil voor journalisten. Het investeerde eerder in kledingmerk Oilily en houdt een groot belang in automotivebedrijf Pouw. Volgens de woordvoerder van Sator ligt er een strategisch plan klaar om uit te breiden in Duitsland en Frankrijk. ‘H2 zag dat ook wel zitten’, aldus Sator.

Geplaatst door: Allemaalboeven op
Omzet Sator groeit met acht procent - Automobielmanagement.nl

Omzet Sator groeit met acht procent

Ondanks de economische crisis beleeft Sator Holding tot nu een zeer goed jaar. De omzet ging in het eerste half jaar met circa acht procent toegenomen.

"De maand juni was zelfs een recordmaand met een omzetstijging van zestien procent", zegt directeur Adriaan Roggeveen tegen Het Financieele Dagblad. "Maar ook de maand mei was al heel erg goed met een plus van twaalf procent."

Sator Holding – negen werkmaatschappijen – is met een omzet van 275 miljoen euro (2008) marktleider in Nederland op het gebied van auto- onderdelen en werkplaatsuitrusting voor autobedrijven. Roggeveen verwacht dat de omzet dit jaar de driehonderd miljoen euro zal passeren. "Zo lang de Nederlandse automobilist meer kilometers blijft rijden, krijgt de crisis niet echt vat op de onderhoudssector en op bedrijven als Sator."

Sator Holding maakte vorig jaar nog deel uit van Kroymans Corporation. Sinds kort is het voor tachtig procent in handen van de Amsterdamse investeringsmaatschappij H2 Equity Partners. Van Heck Investments in Rotterdam bezit de overige twintig procent van de aandelen. Roggeveen, die samen met een compagnon Van Heck Investments leidt, heeft een belang van tien procent.

De werkmaatschappijen van Sator Holding kopen circa 130 duizend verschillende auto-onderdelen en gereedschappen groot in bij fabrieken in Europa en China. Via de groothandel belanden ze bij de garagebedrijven. "Een op de acht auto-onderdelen in Nederland is van ons afkomstig", aldus Roggeveen. Dat consumenten onder meer als gevolg van de crisis langer doorrijden met hun auto is goed voor een bedrijf als Sator. Daarnaast rijden Nederlanders steeds meer kilometers: in 2000 waren dat volgens Bovag-RAI gemiddeld 13.157, in 2006 13.840 en Roggeveen verwacht dat in 2009 de grens van veertienduizend kilometer wordt gepasseerd. "Elke gereden kilometer betekent 7,5 eurocent onderhoud."

Reacties

Knap hoor, alle van Heck klanten klagen steen en been vanwege de crises, en sator doet het goed? Cijfers kun je maken en breken
Heck dealer

Geplaatst door: Max op

Ben benieuwd of de constructie die is gemaakt nog gevolgen zullen hebben op lange termijn voor Sator en Adriaan, juristen werken er hard aan om de verdwenen centjes weer terug te kunnen vorderen lees sitaat; Hoe zit dat? Een goed ingevoerde bron meldt Quote dat KFS begin dit jaar in een trust is ondergebracht nadat het uit KC is getild. Deze stichting is vervolgens weer als onderpand aan de banken gegeven. Niet veel later lieten die banken weten geen krediet meer te willen verstrekken aan KC, terwijl Frits Kroymans privé nog kort daarvoor €25 miljoen moest ophoesten van diezelfde banken, om grote gaten te dichten. KFS was ook eigenaar van de collectie Ferrari’s van Frits Kroymans, die onlangs onder toeziend oog van de lens van een fotograaf van De Telegraaf werden opgetakeld. Kroymans denkt dat zowel het geld als zijn collectie Ferrari’s weer ‘binnen afzienbare tijd’ bij hem terug zullen komen. ‘De banken hebben mij gewoon als een baksteen laten vallen, omdat ze zelf zo goed als failliet waren.’

De verkoop van KFS komt dus niet ten goede aan de curatoren van Kroymans Corporation (KC) en zodoende aan alle schuldeisers, maar alleen aan de schuldeisers die de stichting als onderpand hebben. KFS belde nog niet terug voor een reactie.

Dan speelt er nu nog deal die menig Kroymans-watcher vreemd overkomt, Citadel verkoopt zijn belang van 80% in Sator aan de Amsterdamse durfinvesteerder H2 Equity Partners. In januari, vlak voor KC uitstel van betaling aanvroeg, ging Sator over van KC naar Kroymans’ Citadel, twee bedrijven die volledig los van elkaar staan. Hiermee is een winstgevende tak uit het bedrijf getrokken, en verdient Kroymans er nu geld aan. Een goocheltruc of ronduit paulianeus gedrag? H2 wil niet reageren, Citadel en de curatoren van KC belden nog niet terug voor een reactie.

De overnemende partij H2 is groot maar onbekend en houdt zich schuil voor journalisten. Het investeerde eerder in kledingmerk Oilily en houdt een groot belang in automotivebedrijf Pouw. Volgens de woordvoerder van Sator ligt er een strategisch plan klaar om uit te breiden in Duitsland en Frankrijk. ‘H2 zag dat ook wel zitten’, aldus Sator.

Geplaatst door: Allemaalboeven op