Ford Genk gebruikt helikopter voor aanvoer ruiten Polen

De Belgische krant Nieuwsblad meldt dat de Ford-fabriek in Genk helikopters inzet om autoruiten vanuit Polen in te voeren.

Voor de autoconstructeur dreigt een tekort aan autoruiten door het noodweer in Polen. De toeleverancier aldaar kan door de slechte weersomstandigheden zijn ruiten niet het terrein afkrijgen. Om een gebrek aan autoruiten te voorkomen, laat Ford Genk nu vanaf de toeleverancier een helikopter met de autoruiten vliegen naar een andere locatie in Polen. Van daaruit kunnen ze dan met vrachtwagens naar België.

De toeleverancier bezorgt de voorruiten van de Mondeo, S-Max en Galaxy. Transport per helikopter is uitzonderlijk, gezien de veel hogere kosten dan via regulier transport over de weg.

Reacties

De transportkost voor onderdelen zou nog hoger moeten worden zodat er weer meer lokaal geproduceert wordt. dan is delocalisatie veel minder een punt. Wanneer de reele kostrpijs van transport + milieukost zou doorgerekend worden dan zou de import uit Asie ook vrij snel opdragen. Weet u dat i supertanker (buiten de co2) meer vervuild als alle auto’s ter wereld samen op 1 jaar? En CO2 dat is een heikel thema want de natuur produceert meer van die broeikasgassen als alle industrie samen.

Geplaatst door: Deroost Erik op
Ford Genk gebruikt helikopter voor aanvoer ruiten Polen - Automobielmanagement.nl

Ford Genk gebruikt helikopter voor aanvoer ruiten Polen

De Belgische krant Nieuwsblad meldt dat de Ford-fabriek in Genk helikopters inzet om autoruiten vanuit Polen in te voeren.

Voor de autoconstructeur dreigt een tekort aan autoruiten door het noodweer in Polen. De toeleverancier aldaar kan door de slechte weersomstandigheden zijn ruiten niet het terrein afkrijgen. Om een gebrek aan autoruiten te voorkomen, laat Ford Genk nu vanaf de toeleverancier een helikopter met de autoruiten vliegen naar een andere locatie in Polen. Van daaruit kunnen ze dan met vrachtwagens naar België.

De toeleverancier bezorgt de voorruiten van de Mondeo, S-Max en Galaxy. Transport per helikopter is uitzonderlijk, gezien de veel hogere kosten dan via regulier transport over de weg.

Reacties

De transportkost voor onderdelen zou nog hoger moeten worden zodat er weer meer lokaal geproduceert wordt. dan is delocalisatie veel minder een punt. Wanneer de reele kostrpijs van transport + milieukost zou doorgerekend worden dan zou de import uit Asie ook vrij snel opdragen. Weet u dat i supertanker (buiten de co2) meer vervuild als alle auto’s ter wereld samen op 1 jaar? En CO2 dat is een heikel thema want de natuur produceert meer van die broeikasgassen als alle industrie samen.

Geplaatst door: Deroost Erik op