Steeds meer (auto)bedrijven sluiten zich aan bij AA-team

brand story

Afgelopen zomer betekende een drukke tijd voor de pechhulp. Marry Kwekel van AA-team vertelt erover: “Het is altijd drukker in de zomer dan in andere jaargetijden, maar dit jaar hadden we de coronacrisis er nog eens bij. Dat gaf veel druk op onze alarmcentrale vanwege de PCR-testen, inentingen, mondkapjes en andere verplichte overheidsmaatregelen tegen corona.”

Het bracht al met al veel meer werk met zich mee, vertelt Kwekel. “Veel meer gedoe omdat klanten soms niet mee mochten rijden in een hulpverleningsvoertuig met enkele cabine of dat in plaats van één taxi er twee ingezet moesten worden, of dat een huurauto het land niet uit mocht of hotels die gesloten waren. Ondanks dat veel mensen in eigen land zijn gebleven was het aantal pechgevallen groter, waarschijnlijk omdat mensen die normaal gaan vliegen nu ineens voor de weg kozen. Meer auto’s op de weg, dus meer gestrande auto’s langs de kant.”

Vier ploegen

Bij het AA-team in Hellevoetsluis konden de vier ploegen die sessies van acht uur per etmaal draaien, het werk nauwelijks aan. Kwekel vervolgt: “Ons uitgangspunt is altijd geweest om goede hulp te leveren aan gestrande automobilisten. Het begon in 1978 in de regio VoornePutten, vervolgens gingen we in 2004 landelijk en internationaal (wereldwijd) en is ‘Pan-Europees’ de volgende stap. Onze AA-team pechhulp wordt hoofdzakelijk B2B aangeboden via pechhulppassen voor (auto)bedrijven. De pas zelf, het alarmnummer, partnercode en verlengherinneringen kunnen we aanpassen aan de huisstijl van het merk, de garageformule of het autoschadebedrijf.”

Groeien

Lekker groeien is het motto bij het AA-team, dat in 1999 begon vanuit een economisch moeilijke situatie omdat de mededingingswet bepaalde dat hij als berger voortaan niet langer de exclusiviteit had in zijn regio. Marry Kwekel besloot om een eigen alarmcentrale op te richten zodat hij wél onafhankelijk kon zijn. Het begon in 2004 met één enthousiaste garagehouder (die nog steeds klant is) en tien particulieren, inmiddels heeft AA-team een landelijke dekking, meer dan honderdduizend kentekens in portefeuille en verleent hulp over de hele wereld. Een successtory.

Tank-app

“De nieuwste ontwikkeling is onze tank-app. Betalen bij het tanken, overeenkomstig de nieuwe wetgeving. Met onze app kun je met je mobiel de pomp aanzetten evenals afrekenen en voorkomen dat je de verkeerde brandstof tankt. Het is maar één detail van onze dienstverlening. Hulpverlenen zit in ons DNA en we kennen de behoeften in deze wereld. Steeds meer (auto)bedrijven sluiten zich aan. Raadpleeg de website www.aa-team.nl maar voor informatie en voorwaarden, dan kies je vanzelf voor het AA-team!”

Dit artikel is gepubliceerd in de Eindejaarsspecial 2021 van AM Magazine. Ook adverteren in AM? Neem dan contact op met Ruud Mosetti of Patrick van Tilburg

Reageren
500 tekens over
Steeds meer (auto)bedrijven sluiten zich aan bij AA-team - Automobielmanagement.nl

Steeds meer (auto)bedrijven sluiten zich aan bij AA-team

brand story

Afgelopen zomer betekende een drukke tijd voor de pechhulp. Marry Kwekel van AA-team vertelt erover: “Het is altijd drukker in de zomer dan in andere jaargetijden, maar dit jaar hadden we de coronacrisis er nog eens bij. Dat gaf veel druk op onze alarmcentrale vanwege de PCR-testen, inentingen, mondkapjes en andere verplichte overheidsmaatregelen tegen corona.”

Het bracht al met al veel meer werk met zich mee, vertelt Kwekel. “Veel meer gedoe omdat klanten soms niet mee mochten rijden in een hulpverleningsvoertuig met enkele cabine of dat in plaats van één taxi er twee ingezet moesten worden, of dat een huurauto het land niet uit mocht of hotels die gesloten waren. Ondanks dat veel mensen in eigen land zijn gebleven was het aantal pechgevallen groter, waarschijnlijk omdat mensen die normaal gaan vliegen nu ineens voor de weg kozen. Meer auto’s op de weg, dus meer gestrande auto’s langs de kant.”

Vier ploegen

Bij het AA-team in Hellevoetsluis konden de vier ploegen die sessies van acht uur per etmaal draaien, het werk nauwelijks aan. Kwekel vervolgt: “Ons uitgangspunt is altijd geweest om goede hulp te leveren aan gestrande automobilisten. Het begon in 1978 in de regio VoornePutten, vervolgens gingen we in 2004 landelijk en internationaal (wereldwijd) en is ‘Pan-Europees’ de volgende stap. Onze AA-team pechhulp wordt hoofdzakelijk B2B aangeboden via pechhulppassen voor (auto)bedrijven. De pas zelf, het alarmnummer, partnercode en verlengherinneringen kunnen we aanpassen aan de huisstijl van het merk, de garageformule of het autoschadebedrijf.”

Groeien

Lekker groeien is het motto bij het AA-team, dat in 1999 begon vanuit een economisch moeilijke situatie omdat de mededingingswet bepaalde dat hij als berger voortaan niet langer de exclusiviteit had in zijn regio. Marry Kwekel besloot om een eigen alarmcentrale op te richten zodat hij wél onafhankelijk kon zijn. Het begon in 2004 met één enthousiaste garagehouder (die nog steeds klant is) en tien particulieren, inmiddels heeft AA-team een landelijke dekking, meer dan honderdduizend kentekens in portefeuille en verleent hulp over de hele wereld. Een successtory.

Tank-app

“De nieuwste ontwikkeling is onze tank-app. Betalen bij het tanken, overeenkomstig de nieuwe wetgeving. Met onze app kun je met je mobiel de pomp aanzetten evenals afrekenen en voorkomen dat je de verkeerde brandstof tankt. Het is maar één detail van onze dienstverlening. Hulpverlenen zit in ons DNA en we kennen de behoeften in deze wereld. Steeds meer (auto)bedrijven sluiten zich aan. Raadpleeg de website www.aa-team.nl maar voor informatie en voorwaarden, dan kies je vanzelf voor het AA-team!”

Dit artikel is gepubliceerd in de Eindejaarsspecial 2021 van AM Magazine. Ook adverteren in AM? Neem dan contact op met Ruud Mosetti of Patrick van Tilburg

Reageren
500 tekens over