De Duitse fabrikanten lopen voorop met de introductie van auto’s die voldoen aan Euro 5, zo concludeert Adac. Volgens die organisatie voldoet van de ruim 2,6 duizend aangeboden nieuwe automodellen 774 stuks aan de nieuwste uitlaatgasnorm, waarvan er 481 van Duitse fabrikanten komen. Frankrijk volgt met 87 modellen, Japan heeft er 58 en Italië levert er 48.
Het merk met de meeste Euro 5-auto’s in het gamma is Audi, aldus het onderzoek van Adac. Daarna komen Volkswagen en BMW. De Euro 5 is sinds afgelopen september van kracht voor auto’s die nieuw op de markt komen. Euro 4-modellen die al op de markt zijn mogen nog tot 2011 verkocht worden. Vanaf 1 september 2014 geldt de nog strengere Euro 6-norm. (bron: Kfz-betrieb)
Wat een ongelooflijk misleidend bericht. Napraterij van de eerste orde. De Adac is weer bezig met een sterk staaltje reclame voor de Duitse auto-industrie. Om een titel als ‘Duitse merken lopen voorop met Euro5 auto’s’ te baseren op absolute aantallen moet je wel heel erg naief zijn. Wanneer je praat over percentages binnen het assortiment van een merk zal er een heel ander beeld ontstaan.
Gut, gut. Bd heeft zeker een terugroep Toyota. Wat is er mis om van alle beschikbare en dus verkoopbare auto te kijken wat er aan Euro-5 modellen te koop zijn. Jouw redenering is leuk voor een klein merk dat 1 type heeft en ook nog Euro-5 dan scoren die 100%, alleen de aantallen verkochte auto steld dan ook niets voor. Toyota heeft met 8 miljoen auto’s dus een erg magere score, terwijl VW met 3 miljoen auto wel een duidelijk betere score in de Euro-5 heeft. Het test beeld laat zien dat europeesche auto bouwers duidelijk meer aan Euro-5 doen dan niet europeese merken. Laten we daar blij over zijn.