VW toont Milano elektrische auto als taxi

Volkswagen toont op de technologiebeurs in Hannover een elektrische taxi met driehonderd kilometer actieradius. Het is voorzet voor de auto’s die VW vanaf 2013 te koop wil aanbieden.

Dat meldt de website zerauto.nl. De Milano Taxi is een Volkswagen SpaceUp, een eerder conceptmodel. Die auto was al voorbereid voor alternatieve aandrijving, vandaar dat VW de hele bodem heeft gevuld met lithium-ion-accu’s. Er is daarom maar liefst 45 kilowattuur capaciteit beschikbaar, bijna twee keer zoveel als een Nissan Leaf. Volkswagen geeft driehonderd kilometer als actieradius op. De Milano heeft een elektromotor met 50 kilowatt met een piekvermogen van 85 kilowatt.

Voor de beurs in Hannover heeft Volkswagen gekozen voor een presentatie van de auto als taxi. Zo heeft de Milano een elektrisch bediende schuifdeur om passagiers makkelijker te laten instappen. De taxichauffeur bedient alle functies, inclusief de deur en de taximeter, via een centraal display. Ook de passagiers hebben een eigen touchscreen. VW koos voor de naam ‘Milano’ vanwege de associatie met een grote stad – waar de taxi vanzelfsprekend in actie zou komen. Het kleurenschema is afgeleid van het tenue van Milanese taxi’s in de jaren vijftig.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

VW toont Milano elektrische auto als taxi - Automobielmanagement.nl

VW toont Milano elektrische auto als taxi

Volkswagen toont op de technologiebeurs in Hannover een elektrische taxi met driehonderd kilometer actieradius. Het is voorzet voor de auto’s die VW vanaf 2013 te koop wil aanbieden.

Dat meldt de website zerauto.nl. De Milano Taxi is een Volkswagen SpaceUp, een eerder conceptmodel. Die auto was al voorbereid voor alternatieve aandrijving, vandaar dat VW de hele bodem heeft gevuld met lithium-ion-accu’s. Er is daarom maar liefst 45 kilowattuur capaciteit beschikbaar, bijna twee keer zoveel als een Nissan Leaf. Volkswagen geeft driehonderd kilometer als actieradius op. De Milano heeft een elektromotor met 50 kilowatt met een piekvermogen van 85 kilowatt.

Voor de beurs in Hannover heeft Volkswagen gekozen voor een presentatie van de auto als taxi. Zo heeft de Milano een elektrisch bediende schuifdeur om passagiers makkelijker te laten instappen. De taxichauffeur bedient alle functies, inclusief de deur en de taximeter, via een centraal display. Ook de passagiers hebben een eigen touchscreen. VW koos voor de naam ‘Milano’ vanwege de associatie met een grote stad – waar de taxi vanzelfsprekend in actie zou komen. Het kleurenschema is afgeleid van het tenue van Milanese taxi’s in de jaren vijftig.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding