Volkswagen: ‘Solid State-batterijen hebben onze aandacht’

De Volkswagen Groep zet momenteel vol in op lithium-ion batterijen voor al zijn huidige elektrische modellen. Ook de toekomstige ID-modelfamilie krijgt deze batterijen. Toch werkt Volkswagen achter de schermen ook al aan Solid State-batterijen.

Volkswagen: "Solid State-batterijen hebben onze aandacht"

Dat bevestigt Marco Phillipi, Corporate Director Strategy Group Procurement, in een interview met AutoRAI.nl/ZERauto.nl. “We werken al aan solid state-batterijen, maar over die technologie zijn nog geen besluiten genomen. Voorlopig houden we daarom vast aan lithium-ion batterijen”, aldus Phillipi.

Elektrische sedan Polestar 2 opent aanval op Tesla Model 3

De plug-inhybride sportcoupé Polestar 1 was slechts een opwarmertje. Met deze nieuwe Polestar 2 begint het echte werk. Het is het eerste volledig elektrische model van Polestar. Er volgen er nog veel meer. Deze Polestar 2 – een elektrische fastback – concurreert met de Tesla Model 3, maar is kijkend naar de richtprijs stukken voordeliger. Na de Polestar 2 komt het merk met de Polestar 3: een compacte elektrische SUV.

De voordeligste Tesla Model 3 – de Model 3 Long Range Dual Motor All-Wheel Drive – staat momenteel nog voor 58.800 euro in de boeken. En de Performance-variant van de Tesla Model 3 kost nu op z’n minst 69.700 euro. Polestar mikt op een vanafprijs van 39.900 euro voor deze Polestar 2 en tijdens de eerste twaalf productiemaanden is de richtprijs van de Launch Edition 59.900 euro. Polestar start dus met de duurdere variant.

Kia Niro Hybrid en Plug-in Hybrid opgefrist

Kia heeft de Hybrid als Niro Plug-in Hybrid een opfrisbeurt gegeven om de verschillen met de nieuwere volledig elektrische e-Niro kleiner te maken. De verkoop van de vernieuwde Kia Niro Hybrid en Niro Plug-in Hybrid start na verwachting begin derde kwartaal van 2019.

Kia geeft beide Niro-modellen nieuwe bumpers, een gewijzigde tiger nose-grille, andere koplampen, nieuwe achterlichten en een zilverkleurige skid plate aan de achterkant. In het interieur tilt Kia de afwerking naar een hoger niveau door toepassing van zachtere materialen. De rest van het dashboard en het instrumentarium zijn opgefrist met glanzend zwarte details en zilverkleurige of satijnchromen sierlijsten. Nieuw is het optionele 10,25-inch TFT-LCD scherm in de middenconsole en een 7,0-inch TFT display in het instrumentencluster. Standaard levert Kia de Niro met een 8,0-inch touchscreen en een 4,2-inch TFT scherm in het instrumentarium. Optioneel levert Kia schakelflippers aan het stuurwiel. Een elektronische parkeerrem is ook nieuw.

Zijn er nog subsidies voor elektrisch rijden?

Ruim vijf jaar geleden waren ze omstreden, de voordelen die plug-in hybride en elektrische auto’s genoten. De overheid investeerde veel geld in aanschafsubsidies en belastingkortingen voor auto’s die in de praktijk – door foutief gebruik – niet zo schoon bleken. Hierna is het aantal stimuleringsmaatregelen voor duurzame mobiliteit afgebouwd, maar voordelen zijn er nog steeds. Wij zetten alle subsidies en belastingvoordelen voor milieuvriendelijke auto’s op een rij.

Belangrijk om te weten is dat niet elk voordeel een subsidie is. Subsidie krijg je als er daadwerkelijk overheidsgeld op jouw bankrekening gestort wordt. Het meeste voordeel wordt gegeven in de vorm van belastingkortingen, waarvoor de naam ‘subsidie’ niet opgaat.

Smart presenteert Forease Concept nogmaals, deze keer mét dak

Kun je de Smart Forease nog herinneren? Smart presenteerde hem tijdens de Autosalon van Parijs in 2018. Voor de Autosalon van Genève (7-17 maart) heeft Smart een variant met een speciaal dakje ontwikkeld, vergelijkbaar met de dakconstructie van een Porsche Boxster Spyder. Maak kennis met de Smart Forease+ Concept.

In feite is de Forease+ Concept een doorontwikkelde versie van de Forease Concept uit 2018. Deze Forease+ is dus ook gebaseerd op de Smart EQ Fortwo Cabrio en heeft een verkorte voorruit en portiergrepen die in de carrosserie verzonken zijn. Het grote verschil is de toevoeging van het dak.

Bron: ZERauto

Volkswagen: ‘Solid State-batterijen hebben onze aandacht’ - Automobielmanagement.nl

Volkswagen: ‘Solid State-batterijen hebben onze aandacht’

De Volkswagen Groep zet momenteel vol in op lithium-ion batterijen voor al zijn huidige elektrische modellen. Ook de toekomstige ID-modelfamilie krijgt deze batterijen. Toch werkt Volkswagen achter de schermen ook al aan Solid State-batterijen.

Volkswagen: "Solid State-batterijen hebben onze aandacht"

Dat bevestigt Marco Phillipi, Corporate Director Strategy Group Procurement, in een interview met AutoRAI.nl/ZERauto.nl. “We werken al aan solid state-batterijen, maar over die technologie zijn nog geen besluiten genomen. Voorlopig houden we daarom vast aan lithium-ion batterijen”, aldus Phillipi.

Elektrische sedan Polestar 2 opent aanval op Tesla Model 3

De plug-inhybride sportcoupé Polestar 1 was slechts een opwarmertje. Met deze nieuwe Polestar 2 begint het echte werk. Het is het eerste volledig elektrische model van Polestar. Er volgen er nog veel meer. Deze Polestar 2 – een elektrische fastback – concurreert met de Tesla Model 3, maar is kijkend naar de richtprijs stukken voordeliger. Na de Polestar 2 komt het merk met de Polestar 3: een compacte elektrische SUV.

De voordeligste Tesla Model 3 – de Model 3 Long Range Dual Motor All-Wheel Drive – staat momenteel nog voor 58.800 euro in de boeken. En de Performance-variant van de Tesla Model 3 kost nu op z’n minst 69.700 euro. Polestar mikt op een vanafprijs van 39.900 euro voor deze Polestar 2 en tijdens de eerste twaalf productiemaanden is de richtprijs van de Launch Edition 59.900 euro. Polestar start dus met de duurdere variant.

Kia Niro Hybrid en Plug-in Hybrid opgefrist

Kia heeft de Hybrid als Niro Plug-in Hybrid een opfrisbeurt gegeven om de verschillen met de nieuwere volledig elektrische e-Niro kleiner te maken. De verkoop van de vernieuwde Kia Niro Hybrid en Niro Plug-in Hybrid start na verwachting begin derde kwartaal van 2019.

Kia geeft beide Niro-modellen nieuwe bumpers, een gewijzigde tiger nose-grille, andere koplampen, nieuwe achterlichten en een zilverkleurige skid plate aan de achterkant. In het interieur tilt Kia de afwerking naar een hoger niveau door toepassing van zachtere materialen. De rest van het dashboard en het instrumentarium zijn opgefrist met glanzend zwarte details en zilverkleurige of satijnchromen sierlijsten. Nieuw is het optionele 10,25-inch TFT-LCD scherm in de middenconsole en een 7,0-inch TFT display in het instrumentencluster. Standaard levert Kia de Niro met een 8,0-inch touchscreen en een 4,2-inch TFT scherm in het instrumentarium. Optioneel levert Kia schakelflippers aan het stuurwiel. Een elektronische parkeerrem is ook nieuw.

Zijn er nog subsidies voor elektrisch rijden?

Ruim vijf jaar geleden waren ze omstreden, de voordelen die plug-in hybride en elektrische auto’s genoten. De overheid investeerde veel geld in aanschafsubsidies en belastingkortingen voor auto’s die in de praktijk – door foutief gebruik – niet zo schoon bleken. Hierna is het aantal stimuleringsmaatregelen voor duurzame mobiliteit afgebouwd, maar voordelen zijn er nog steeds. Wij zetten alle subsidies en belastingvoordelen voor milieuvriendelijke auto’s op een rij.

Belangrijk om te weten is dat niet elk voordeel een subsidie is. Subsidie krijg je als er daadwerkelijk overheidsgeld op jouw bankrekening gestort wordt. Het meeste voordeel wordt gegeven in de vorm van belastingkortingen, waarvoor de naam ‘subsidie’ niet opgaat.

Smart presenteert Forease Concept nogmaals, deze keer mét dak

Kun je de Smart Forease nog herinneren? Smart presenteerde hem tijdens de Autosalon van Parijs in 2018. Voor de Autosalon van Genève (7-17 maart) heeft Smart een variant met een speciaal dakje ontwikkeld, vergelijkbaar met de dakconstructie van een Porsche Boxster Spyder. Maak kennis met de Smart Forease+ Concept.

In feite is de Forease+ Concept een doorontwikkelde versie van de Forease Concept uit 2018. Deze Forease+ is dus ook gebaseerd op de Smart EQ Fortwo Cabrio en heeft een verkorte voorruit en portiergrepen die in de carrosserie verzonken zijn. Het grote verschil is de toevoeging van het dak.

Bron: ZERauto