Het evenement wordt georganiseerd in samenwerking met de vakbladen Automobiel Management en RetailTrends. Het evenement The Match bestaat uit drie delen. Eerst is er matchmaking op organisatieniveau: partijen van buiten de branche kunnen kennismaken met automotive bedrijven (en vice versa) en met elkaar mogelijke vormen van samenwerking bespreken. Hiertoe kunnen deelnemers van tevoren een verzoek tot matchmaking indienen bij Automotive Insiders die vervolgens de contacten tot stand brengt.

Deel twee is plenair met verschillende topsprekers vanuit diverse sectoren. De openingsspreker is Joop Munsterman, bestuursvoorzitter Koninklijke Wegener en voorzitter van FC Twente. De hoofdredacteuren van RetailTrends en Automobiel Management geven vervolgens inzicht in de laatste retailtrends. Een automotive panel, dat bestaat uit nieuwe spelers op de markt en vertegenwoordigers van succesvolle bedrijven, geven hun visie over hoe de autobranche 2.0. eruit zal gaan zien. Het panel gaat de discussie aan met de zaal en de sprekers. Tijdens het derde deel zal de Automotive Insider van het Jaar worden bekendgemaakt. Bovendien wordt de online community voor de Automotive Insiders Sociëteit gelanceerd. De avond wordt afgesloten met een knallend feest met een live band.

Initiatiefnemer Gwen Jansen is directeur van Automotive Insiders: "De autobranche staat ingrijpende wijzigingen te wachten.  Allianties met bijvoorbeeld retailers uit andere sectoren kunnen daarbij tot verrassende nieuwe mogelijkheden leiden."
The Match vindt op 4 november plaats in Boerderij Mereveld in Utrecht vanaf 16.30 uur. Aanmeldingen worden op basis van motivatie en tijdstip van aanmelding gehonoreerd. Aanmelden kan via de website  http://www.automotiveinsiders.nl Leden van de Automotive Insiders Sociëteit betalen 195 euro (inclusief diner & matchmaking). Niet-leden betalen 250 euro.
Zie ook: Driving Business Event met Zakenauto en Bestelauto van het Jaar op 30 september in Kasteel Vanenburg.