Lynk & Co kiest ‘anti-auto Amsterdam’ voor lancering

Het gemeentebestuur van Amsterdam heeft net deze week weer een reeks maatregelen aangekondigd om het autoverkeer door te stad minder aantrekkelijk te maken. Dat lijkt precies aan te sluiten bij het plan van Lynk & Co om haar eerste auto eind volgend jaar juist in de Nederlandse hoofdstad te lanceren.

Lynk & Co kiest ‘anti-auto Amsterdam’ voor lancering

“Amsterdam is een trendsettende stad met een reputatie dat het een hekel heeft aan auto’s. Wij dachten: als we hier beginnen dat kunnen we laten zien hoe gemakkelijk en geschikt onze auto’s zijn in moderne situaties. Als we dan naar andere steden gaan, dan hebben we een prachtige marketing ervaring om op voort te borduren,” zegt de Belgische CEO Alain Visser (foto) van het EV-merk van de Geely Groep.

Lynk & Co begint voorlopig alleen met de O1 SUV die gebaseerd is op de XC40 van zustermerk Volvo. Die auto is ook hooguit in zes versies te krijgen. De aankoopsom ligt dicht bij die van vergelijkbare VW’s maar Lynk & Co wil de auto liever als abonnement aanbieden.

Visser kan nog niet inschatten hoeveel mensen feitelijk gebruik maken van zo’n abonnement. “We hebben businessmodellen die uiteenlopen van 90 tot 10 procent.” Verder zal het Geely merk niet werken met dealers maar de auto’s alleen via een abonnement aanbieden. Daarvoor wordt dan wel reclame gemaakt met billboards op rondrijdende vrachtwagens. Verder krijgen de klanten ook toegang tot speciale evenementen, zoals concerten, die het Chinese merk gaat sponsoren.

Lynk & Co kiest ‘anti-auto Amsterdam’ voor lancering - Automobielmanagement.nl

Lynk & Co kiest ‘anti-auto Amsterdam’ voor lancering

Het gemeentebestuur van Amsterdam heeft net deze week weer een reeks maatregelen aangekondigd om het autoverkeer door te stad minder aantrekkelijk te maken. Dat lijkt precies aan te sluiten bij het plan van Lynk & Co om haar eerste auto eind volgend jaar juist in de Nederlandse hoofdstad te lanceren.

Lynk & Co kiest ‘anti-auto Amsterdam’ voor lancering

“Amsterdam is een trendsettende stad met een reputatie dat het een hekel heeft aan auto’s. Wij dachten: als we hier beginnen dat kunnen we laten zien hoe gemakkelijk en geschikt onze auto’s zijn in moderne situaties. Als we dan naar andere steden gaan, dan hebben we een prachtige marketing ervaring om op voort te borduren,” zegt de Belgische CEO Alain Visser (foto) van het EV-merk van de Geely Groep.

Lynk & Co begint voorlopig alleen met de O1 SUV die gebaseerd is op de XC40 van zustermerk Volvo. Die auto is ook hooguit in zes versies te krijgen. De aankoopsom ligt dicht bij die van vergelijkbare VW’s maar Lynk & Co wil de auto liever als abonnement aanbieden.

Visser kan nog niet inschatten hoeveel mensen feitelijk gebruik maken van zo’n abonnement. “We hebben businessmodellen die uiteenlopen van 90 tot 10 procent.” Verder zal het Geely merk niet werken met dealers maar de auto’s alleen via een abonnement aanbieden. Daarvoor wordt dan wel reclame gemaakt met billboards op rondrijdende vrachtwagens. Verder krijgen de klanten ook toegang tot speciale evenementen, zoals concerten, die het Chinese merk gaat sponsoren.