BMW blijft auto’s met verbrandingsmotor verkopen

BMW blijft in de voorzienbare toekomst nog auto’s met een verbrandingsmotor verkopen. De Duitse groep wil flexibel kunnen reageren op marktontwikkelingen.

“Europa loopt voorop met beperkingen voor brandstofauto’s maar BMW kijkt naar de wereld. Die markt is niet homogeen. We blijven deze voertuigen maken zolang de consumenten ze willen. Waar geen goede laadinfrastructuur is, zal dat ook nog best lang zijn,’’ zegt Pieter Nota, in de Raad van Bestuur nu vier jaar verantwoordelijk voor Sales, in een interview met Financieel Dagblad.

Toppositie

Nota constateert met genoegen dat BMW vorig jaar voor het eerst sinds 2015 nummer één is geweest in het premium- en luxe segment. “Met een duidelijke afstand op de nummer twee. Ondanks de pandemie en de chiptekorten. We zijn ook niet van plan die toppositie weer uit handen te geven. Maar het is niet de belangrijkste doelstelling. Ons primaire doel is en blijft de omzet opvoeren en gelijktijdig onze marges verbeteren. Dat is vorig jaar gelukt. Onze productreeks is zeer aantrekkelijk en dat vertaalt zich ook in goede verkoopcijfers.’’

Lees ook:
BMW boekt nieuw verkooprecord

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Reageren
500 tekens over
BMW blijft auto’s met verbrandingsmotor verkopen - Automobielmanagement.nl

BMW blijft auto’s met verbrandingsmotor verkopen

BMW blijft in de voorzienbare toekomst nog auto’s met een verbrandingsmotor verkopen. De Duitse groep wil flexibel kunnen reageren op marktontwikkelingen.

“Europa loopt voorop met beperkingen voor brandstofauto’s maar BMW kijkt naar de wereld. Die markt is niet homogeen. We blijven deze voertuigen maken zolang de consumenten ze willen. Waar geen goede laadinfrastructuur is, zal dat ook nog best lang zijn,’’ zegt Pieter Nota, in de Raad van Bestuur nu vier jaar verantwoordelijk voor Sales, in een interview met Financieel Dagblad.

Toppositie

Nota constateert met genoegen dat BMW vorig jaar voor het eerst sinds 2015 nummer één is geweest in het premium- en luxe segment. “Met een duidelijke afstand op de nummer twee. Ondanks de pandemie en de chiptekorten. We zijn ook niet van plan die toppositie weer uit handen te geven. Maar het is niet de belangrijkste doelstelling. Ons primaire doel is en blijft de omzet opvoeren en gelijktijdig onze marges verbeteren. Dat is vorig jaar gelukt. Onze productreeks is zeer aantrekkelijk en dat vertaalt zich ook in goede verkoopcijfers.’’

Lees ook:
BMW boekt nieuw verkooprecord

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Reageren
500 tekens over