Toyota blijft erbij: ook inzetten op hybride en waterstof

Toyota blijft bij haar standpunt dat de auto-industrie niet uitsluitend op elektrisch moet wedden. De grootste autofabrikant ter wereld blijft daarom verschillende opties ontwikkelen, waaronder hybride met verbrandingsmotoren en vooral ook waterstofcellen.

Het is te vroeg om ons op één optie te concentreren. Verschillende mogelijkheden moeten met elkaar concurreren zodat we uiteindelijk de beste keus overhouden. Sommige mensen zijn verliefd op batterij-elektrische auto’s maar anderen zien de huidige technologieën niet als geschikt,’’ aldus hoge managers van Toyota tijdens de algemene aandeelhoudersvergadering. Daarbij speelt ook een rol dat de emissies die worden veroorzaakt door het winnen, produceren en weer vernietigen van de voor batterijen benodigde grondstoffen wel eens groter zouden kunnen zijn dan die voor auto’s met een verbrandingsmotor.

Lijnrecht

Toyota blijft al jaren een voorstander van waterstof als alternatief voor batterij aangedreven auto’s en zet ook sterk in op de verdere ontwikkeling daarvan. Het Japanse concern staat daarin lijnrecht tegenover de grootste concurrent Volkswagen Groep. CEO Herbert Diess heeft vorige maand nog eens benadrukt waterstof niet te zien zitten: “De waterstofauto is, naar is bewezen, niet de oplossing. Elektrificatie heeft zichzelf gevestigd in het verkeer. Nepdebatten zijn tijdsverspilling. Luister alstublieft naar de wetenschap.’’

Lees ook:
VW-baas ziet waterstof niet zitten
Toyota gelooft in ‘Hydrogen Society’

Toyota blijft erbij: ook inzetten op hybride en waterstof - Automobielmanagement.nl

Toyota blijft erbij: ook inzetten op hybride en waterstof

Toyota blijft bij haar standpunt dat de auto-industrie niet uitsluitend op elektrisch moet wedden. De grootste autofabrikant ter wereld blijft daarom verschillende opties ontwikkelen, waaronder hybride met verbrandingsmotoren en vooral ook waterstofcellen.

Het is te vroeg om ons op één optie te concentreren. Verschillende mogelijkheden moeten met elkaar concurreren zodat we uiteindelijk de beste keus overhouden. Sommige mensen zijn verliefd op batterij-elektrische auto’s maar anderen zien de huidige technologieën niet als geschikt,’’ aldus hoge managers van Toyota tijdens de algemene aandeelhoudersvergadering. Daarbij speelt ook een rol dat de emissies die worden veroorzaakt door het winnen, produceren en weer vernietigen van de voor batterijen benodigde grondstoffen wel eens groter zouden kunnen zijn dan die voor auto’s met een verbrandingsmotor.

Lijnrecht

Toyota blijft al jaren een voorstander van waterstof als alternatief voor batterij aangedreven auto’s en zet ook sterk in op de verdere ontwikkeling daarvan. Het Japanse concern staat daarin lijnrecht tegenover de grootste concurrent Volkswagen Groep. CEO Herbert Diess heeft vorige maand nog eens benadrukt waterstof niet te zien zitten: “De waterstofauto is, naar is bewezen, niet de oplossing. Elektrificatie heeft zichzelf gevestigd in het verkeer. Nepdebatten zijn tijdsverspilling. Luister alstublieft naar de wetenschap.’’

Lees ook:
VW-baas ziet waterstof niet zitten
Toyota gelooft in ‘Hydrogen Society’