De Panda Hydrogen is een conceptcar voorzien van brandstofceltechniek. Fiat Auto zegt al jarenlang onderzoek naar brandstofceltoepassingen te doen. In de loop van 2006 zal worden gestart met een experimentele vloot van Panda’s Hydrogen. Dit initiatief wordt door de Europese Gemeenschap en verschillende Italiaanse ministeries en regio’s ondersteund. Men wil de techniek binnen vijftien tot twintig jaar beschikbaar hebben voor marktintroductie. Fiats nieuwe Fuel Cell systeem (brandstofcel die elektrische energie produceert) levert continu elektrische energie aan de elektromotor. In tegenstelling tot eerdere prototypen functioneert de Panda Hydrogen zonder gebruikmaking van accu’s voor de opslag van energie. De nieuwe configuratie bestaat uit drie brandstofcellen die door Nuvera (een Italiaans-Amerikaanse onderneming) worden gemaakt. Voor de toevoer van zuurstof naar de brandstofcellen zorgt een turbo. Het brandstofcelsysteem in de Panda Hydrogen functioneert bovendien uitstekend bij lage temperaturen en is tamelijk eenvoudig geconstrueerd waardoor het zich bij uitstek leent voor gebruik in automobielen, claimt Fiat. Maximaal levert de brandstofcel een vermogen van 60 kW (80 pk). Met een volle waterstoftank kan de Fiat Panda ruim tweehonderd stedelijke kilometer afleggen. Tanken (onder 350 bar druk) duurt vijf minuten.