Op de site 'mijnautoservice.nl' kan de consument een prijsopgaaf vragen voor reparaties en voor een kleine of een grote onderhoudsbeurt van willekeurig welke auto. Er staan in veel gevallen standaardvoorbeelden in die men kan selecteren. In principe doet de Profile-vestiging die het dichtst in de buurt is, een prijsopgave. “Maar het is bij ons de bedoeling dat we wat meer de dialoog zoeken met de klant. Dat is denk ik een belangrijk verschil met het systeem van Van Heck. We gebruiken overigens ook de prijscalculaties van H-Base en Autotools.” Profile verwacht eind deze maand het systeem zover te hebben opgetuigd dat er een soort 'chatting' kan optreden tussen de klant en de Profiles, aldus business development manager Van Maasakkers van de Profile-organisatie. Profile zegt dat het een jaar heeft gedaan over de ontwikkeling van deze site en nog twee andere, namelijk www.mijnautoband.nl en www.mijnautovelg.nl . Daarop kan de consument zoeken naar welke band cq velg het beste bij hem past, op het gebied van rijgedrag, behoeften en budget.