Het gaat om een initiatief van The Alwaysbemobile Company, de formulehouder van drie andere merkonafhankelijke concepten: Profile Tyrecenter, abc Autoservice en 1,2,3/// AutoService, James Autoservice biedt particulieren onder meer een haal- en brengservice voor de auto. Voorheen was dit voorbehouden aan de zakelijke rijder. De naam James is volgens de initiatiefnemer een kwinkslag naar een dienstverlenende butler, die comfort biedt en betrouwbaar is. Deze kernwaarden zijn ook terug te vinden in de manier waarop het ‘wachten’ wordt benaderd. In James Office, een onderdeel van James Autoservice, beschikt de klant over een lees- en werkplek, draadloos internet, koffie en thee. Directeur Luc van Bussel (zie foto) van The Alwaysbemobile Company stelt dat “de markt als nooit tevoren vraagt om nieuwe formules.” De komende jaren zal hij dan ook “nog een groot aantal nieuwe labels in de markt zetten.” Om deze groei te begeleiden, is Harm Nieboer benoemd tot Retail Manager Nederland. James Autoservice is mede in het leven geroepen op verzoek van de ondernemers die deel uitmaken van 1,2,3/// AutoService. Zij wilden ook de particulier kunnen bedienen met haal- en brengservice. De verwachting is dan ook dat vooral deze ondernemers als eerste het James-label voeren.