Mercedes gaat versneld vergroenen

Bij Daimler wordt meer druk op de ketel gezet om zo snel mogelijk het Mercedes-modellenprogramma aan te passen aan de op komst zijnde strengere EU-emissie-eisen.

In 2012 wil het concern een gemiddelde uitstoot van 136 tot 138 gram CO2 per kilometer hebben bereikt. Dat is dus dichtbij de doelstelling van de Europese Commissie (130 gram). Vorig jaar bedroeg dat gemiddelde bij Mercedes nog 180 gram.
Daimler wil het gestelde doel bereiken door zowel het toepassen van kleinere en efficiëntere motoren als het versterkt inzetten op hybride-aandrijvingen. Zo zal de nieuwe generatie S-klasse, die in 2013 op de markt komt, waarschijnlijk uitsluitend als hybride worden gebouwd. En van de nieuwe E-klasse, die dit voorjaar alhier wordt geïntroduceerd, zullen binnen twee jaar eveneens hybride-versies verschijnen.
Al eerder kondigde Daimler aan ook elektro-auto’s in serieproductie te gaan nemen. Volgens marktonderzoekers zou alleen de Europese markt op korte termijn al goed zijn voor zeshonderdduizend elektro-auto’s.

 

 

 

Mercedes gaat versneld vergroenen - Automobielmanagement.nl

Mercedes gaat versneld vergroenen

Bij Daimler wordt meer druk op de ketel gezet om zo snel mogelijk het Mercedes-modellenprogramma aan te passen aan de op komst zijnde strengere EU-emissie-eisen.

In 2012 wil het concern een gemiddelde uitstoot van 136 tot 138 gram CO2 per kilometer hebben bereikt. Dat is dus dichtbij de doelstelling van de Europese Commissie (130 gram). Vorig jaar bedroeg dat gemiddelde bij Mercedes nog 180 gram.
Daimler wil het gestelde doel bereiken door zowel het toepassen van kleinere en efficiëntere motoren als het versterkt inzetten op hybride-aandrijvingen. Zo zal de nieuwe generatie S-klasse, die in 2013 op de markt komt, waarschijnlijk uitsluitend als hybride worden gebouwd. En van de nieuwe E-klasse, die dit voorjaar alhier wordt geïntroduceerd, zullen binnen twee jaar eveneens hybride-versies verschijnen.
Al eerder kondigde Daimler aan ook elektro-auto’s in serieproductie te gaan nemen. Volgens marktonderzoekers zou alleen de Europese markt op korte termijn al goed zijn voor zeshonderdduizend elektro-auto’s.