Zo is de huisstijl op de schop genomen, met als resultaat een nieuw logo, nieuwe slogan, fotografie en nieuwe huiskleuren. Ze komen naar voren in de volledig vernieuwde website (met extranet gedeelte voor klanten) en nieuwsbrieven. Één ding is gebleven: groen als huiskleur.

Onderhuids is echter volgens Havam het meest veranderd. De technische handelsmaatschappij zegt met een heldere visie en missie dichter bij de klant te gaan opereren. In de praktijk komt dat neer op technische knowhow, flexibiliteit, openheid, rationaliteit en leiderschap. Een en ander wordt ook weerspiegeld in de nieuwe pay-off: Het slimste onderdeel van uw succes.

De nieuwe tone of voice biedt volgens Raymond Vael, directeur van Havam Automotive "een verjonging en verfrissing die herkenbaar blijft en voor een grote aantrekkingskracht zal zorgen." Ter gelegenheid van de nieuwe identiteit brengt Havam een boek uit dat dieper ingaat op de materie. Het boek wordt onder grossiers verspreid. Wie nog geen exemplaar heeft gekregen, maar deze wel wil ontvangen, kan een mail sturen naar info@havam.nl.

Havam sloot op 14 december de viering af van zijn 75-jarig jubileum