Bandenmerk Maloya exclusief naar Tyrenet

Vredestein heeft besloten om de distributie van het bandenmerk Maloya voor ten minste drie tot vijf jaar exclusief uit te besteden aan Tyrenet.

Maloya is van oorsprong een Zwitsers bandenmerk. Vredestein nam het in 1993 over met als doel om Vredestein/Maloya aan een groter marktaandeel in de Duitssprekende landen te helpen. Tyrenet werd in 1995 opgezet als inkoopcombinatie voor bandendistributeurs/-grossiers en heeft twintig leden, samen goed voor 36 outlets. Tyrenet profileert zich inmiddels vooral als merkonafhankelijke verkoopcombinatie.

Maloya introduceerde op Reifen Essen 2008 een nieuwe huisstijl en zal – in navolging van de Salon van Genève – ook aanwezig zijn op de AutoRai. Dat zal voor Tyrenet het officiële moment zijn om Maloya aan zijn klanten te introduceren. Vredestein produceert 350 duizend Maloya’s per jaar. Het merk is leverbaar in 45 zomer- en 35 wintermaten. Dat zijn minder maten dan Vredestein, maar meer dan andere B-merken. Maloya dekt 85 tot 90 procent van personenwagenmarkt af.

Reacties

Tyrenet, gefeliciteerd met het binnenhalen van dit mooie “B” merk. Op naar een eigen “A” merk.
Oh ja, ik weet nog wel een paar leuke plekjes in Zwitserland waar wij die Maloya’s eens aan de tand kunnen voelen. De uitnodiging daarvoor zie ik wel komen. Succes!

Geplaatst door: Fred van Reenen op
Bandenmerk Maloya exclusief naar Tyrenet - Automobielmanagement.nl

Bandenmerk Maloya exclusief naar Tyrenet

Vredestein heeft besloten om de distributie van het bandenmerk Maloya voor ten minste drie tot vijf jaar exclusief uit te besteden aan Tyrenet.

Maloya is van oorsprong een Zwitsers bandenmerk. Vredestein nam het in 1993 over met als doel om Vredestein/Maloya aan een groter marktaandeel in de Duitssprekende landen te helpen. Tyrenet werd in 1995 opgezet als inkoopcombinatie voor bandendistributeurs/-grossiers en heeft twintig leden, samen goed voor 36 outlets. Tyrenet profileert zich inmiddels vooral als merkonafhankelijke verkoopcombinatie.

Maloya introduceerde op Reifen Essen 2008 een nieuwe huisstijl en zal – in navolging van de Salon van Genève – ook aanwezig zijn op de AutoRai. Dat zal voor Tyrenet het officiële moment zijn om Maloya aan zijn klanten te introduceren. Vredestein produceert 350 duizend Maloya’s per jaar. Het merk is leverbaar in 45 zomer- en 35 wintermaten. Dat zijn minder maten dan Vredestein, maar meer dan andere B-merken. Maloya dekt 85 tot 90 procent van personenwagenmarkt af.

Reacties

Tyrenet, gefeliciteerd met het binnenhalen van dit mooie “B” merk. Op naar een eigen “A” merk.
Oh ja, ik weet nog wel een paar leuke plekjes in Zwitserland waar wij die Maloya’s eens aan de tand kunnen voelen. De uitnodiging daarvoor zie ik wel komen. Succes!

Geplaatst door: Fred van Reenen op