Vanaf oktober worden in eerste instantie zeshonderd autobedrijven voorzien van een 32 inch beeldscherm in de wachtruimte. Daarop kan de klant kijken naar informatieve product- en informatieclips rondom het onderhoud en de reparatie van zijn auto, diverse aanbiedingen en regionale nieuwswaardigheden zoals het weer. Via een internetverbinding worden de aan- en uitknop centraal bediend en de content dagelijks voor het autobedrijf op maat gemaakt. Zo kan het autobedrijf zijn eigen bedrijfsnieuws, acties, werkzaamheden, occasions, prijsniveau en openingstijden terug laten komen. Ook kan de informatie desgewenst in de huisstijl van het werkplaatsconcept worden getoond waarbij het autobedrijf is aangesloten. Voor het autobedrijf zelf passeren één uur voor openingstijd de laatste technische nieuwtjes de revue op het beeldscherm.

Bedrijven kunnen zich aanmelden voor AutoFocus TV via de Vrooam-grossier of via www.autofocustv.nl. Hoewel de totale investering voor AutoFocus de komende drie jaar drie miljoen euro betreft, zijn voor het autobedrijf de kosten laag gehouden. Ieder autobedrijf dat meedoet, betaalt 25 euro per maand. De enige technische eis die aan het deelnemende bedrijf wordt gesteld om de verbinding tot stand te brengen, is een internetaansluiting binnen twee meter van de plek waar het scherm komt te hangen.

In het glossy AutoFocus magazine staan vooral aanbiedingen van onderdelen en gereedschappen voor het autobedrijf. Ook aanbiedingen waarmee autobedrijven de consument nog beter kunnen bedienen. Daarnaast staat er technische informatie in en worden updates gegeven over nieuwe en bestaande activiteiten, zoals bijvoorbeeld mijngarage.nl en mijngrossier.nl. Het magazine wordt deels via de grossiers verspreid maar ook rechtstreeks aan de autobedrijven per post toegezonden. De uitgave telt 156 pagina’s en wordt drie keer per jaar uitgegeven in een oplage van 22 duizend  exemplaren.

Het magazine wordt `gekoppeld` aan de website www.autofocus.nl. Hier zijn alle acties te bestellen vanuit het magazine, onder meer via de invoer van een actiecode. Op de site zijn de scherpste acties te vinden, die dagelijks kunnen variëren. Alle autobedrijven kunnen profiteren van de acties in het magazine en op de website.