Dunlop introduceert nieuwe technologie op Le Mans

Dunlop wil het succes van 34 overwinningen van de 24 uursrace van Le Mans voortzetten door dit jaar een nieuw type band te introduceren.

De nieuwste Dunlop-band zal worden gebruikt in de belangrijkste categorie, de LMP1 Le Mans Prototype-klasse. De band beschikt over Dunlop’s nieuwste compoundtechnologie, gecombineerd met een innovatief nieuw loopvlak voor natte weersomstandigheden. Deze band is recent een paar keer met succes getest.

Het nieuwe loopvlak, dat zal worden toegepast op alle Dunlop Le Mans regenbanden, is voorzien van designtechnologie die ook is aangewend voor de nieuwe high performance straatbanden van Dunlop. Net zoals de onlangs geïntroduceerde Dunlop SP QuattroMaxx-band hebben de nieuwe Dunlop TF23 regenbanden verschillende gedeelten in het loopvlak om de grip te maximaliseren en om de bestuurder feedback te geven over wisselende omstandigheden en bij verschillende belastingen. De buitenkant van het profiel heeft minder diepe groeven vergeleken met het middelste deel.

Negentien van de auto’s op de deelnemerslijst van Le Mans zijn uitgerust met Dunlop-banden, die ontworpen en geproduceerd zijn in het Motorsport Technical Centre van Dunlop in het Engelse Birmingham.

 

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Dunlop introduceert nieuwe technologie op Le Mans - Automobielmanagement.nl

Dunlop introduceert nieuwe technologie op Le Mans

Dunlop wil het succes van 34 overwinningen van de 24 uursrace van Le Mans voortzetten door dit jaar een nieuw type band te introduceren.

De nieuwste Dunlop-band zal worden gebruikt in de belangrijkste categorie, de LMP1 Le Mans Prototype-klasse. De band beschikt over Dunlop’s nieuwste compoundtechnologie, gecombineerd met een innovatief nieuw loopvlak voor natte weersomstandigheden. Deze band is recent een paar keer met succes getest.

Het nieuwe loopvlak, dat zal worden toegepast op alle Dunlop Le Mans regenbanden, is voorzien van designtechnologie die ook is aangewend voor de nieuwe high performance straatbanden van Dunlop. Net zoals de onlangs geïntroduceerde Dunlop SP QuattroMaxx-band hebben de nieuwe Dunlop TF23 regenbanden verschillende gedeelten in het loopvlak om de grip te maximaliseren en om de bestuurder feedback te geven over wisselende omstandigheden en bij verschillende belastingen. De buitenkant van het profiel heeft minder diepe groeven vergeleken met het middelste deel.

Negentien van de auto’s op de deelnemerslijst van Le Mans zijn uitgerust met Dunlop-banden, die ontworpen en geproduceerd zijn in het Motorsport Technical Centre van Dunlop in het Engelse Birmingham.

 

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding