Auto Teile Unger nog dieper in het rood

De Duitse garageformule Auto Teile Unger (ATU) is nog dieper in de rode cijfers beland, zo meldt het vakblad Automobilwoche.

De keten is de grootste in zijn soort in Duitsland; in ons land zijn er tien vestigingen. In juli vorig jaar  was er aan de top van het bedrijf een wisseling van de wacht, met de komst van Manfred Ries. Die zet heeft echter niet geleid tot verbetering van de resultaten. Integendeel zelfs sinds zijn komst is het ATU alleen nog maar slechter vergaan. Vooral  de matige winterverkoop zorgde dat 2011 de boeken ingaat als een beroerd jaar. Het verlies kwam uit op 81,4 miljoen euro, wat 44 procent meer is dan de 56,5 miljoen euro verlies die ATU in 2010 leed. Het bedrijf zou inmiddels een schuld hebben van 562 miljoen euro, negentien procent meer dan in 2010.

Officieel zijn de cijfers nog niet, want de plussen en minnen moeten nog geopenbaard worden. De redactie van Automobilwoche wist er niettemin al beslag op te leggen.

 

 

 

Reacties

Verwondert mij niks. Wie volgt. De markt aanbod voor de klant is transparant klant weet exact wat te koop, waar en tegen welke prijs. Via internet rolt men over elkaar heen en gunt elkaar alleen nog maar het verlies.

Geplaatst door: Ruth Jacobus op
Auto Teile Unger nog dieper in het rood - Automobielmanagement.nl

Auto Teile Unger nog dieper in het rood

De Duitse garageformule Auto Teile Unger (ATU) is nog dieper in de rode cijfers beland, zo meldt het vakblad Automobilwoche.

De keten is de grootste in zijn soort in Duitsland; in ons land zijn er tien vestigingen. In juli vorig jaar  was er aan de top van het bedrijf een wisseling van de wacht, met de komst van Manfred Ries. Die zet heeft echter niet geleid tot verbetering van de resultaten. Integendeel zelfs sinds zijn komst is het ATU alleen nog maar slechter vergaan. Vooral  de matige winterverkoop zorgde dat 2011 de boeken ingaat als een beroerd jaar. Het verlies kwam uit op 81,4 miljoen euro, wat 44 procent meer is dan de 56,5 miljoen euro verlies die ATU in 2010 leed. Het bedrijf zou inmiddels een schuld hebben van 562 miljoen euro, negentien procent meer dan in 2010.

Officieel zijn de cijfers nog niet, want de plussen en minnen moeten nog geopenbaard worden. De redactie van Automobilwoche wist er niettemin al beslag op te leggen.

 

 

 

Reacties

Verwondert mij niks. Wie volgt. De markt aanbod voor de klant is transparant klant weet exact wat te koop, waar en tegen welke prijs. Via internet rolt men over elkaar heen en gunt elkaar alleen nog maar het verlies.

Geplaatst door: Ruth Jacobus op