Met de zogeheten Green Driver-award wordt Prins beloond voor zijn bi-fuel techniek. De noviteit stelt berijders van gedownsizede turbobenzinemotoren in staat het goedkopere LPG te tanken zonder in te boeten aan rijcomfort en-prestaties. Behalve innovatief en milieuvriendelijk vindt de jury Direct LiquiMax ook een technisch hoogstandje. Het autogas wordt direct in de cilinder gespoten en niet via het inlaatspruitstuk. Last but not least: Direct LiquiMax is er zowel voor de aftermarket als voor de eerste montage.

Managing director Bart van Aerle toont zich "blij en vereerd. Uiteraard zijn we hier in Eindhoven overtuigd van ons eigen kunnen, maar het is altijd fijn als je dat bevestigd ziet vanuit een deskundige, onafhankelijke bron. Bovendien hebben niet de minste partijen uit de internationale automotive branche hun producten ingestuurd." Het bekroonde systeem zal waarschijnlijk vanaf eind dit jaar zijn toepassing gaan vinden. Op dit moment is nog niet bekend in welke merken en modellen, maar Direct LiquiMax is middels enkele wijzigingen toepasbaar in alle gedownsizede benzinemotoren die momenteel worden aangeboden. 

De inzending van Prins Autogas is een van de 25 die werden geselecteerd uit de 57 producten die meedongen. Een onafhankelijke deskundige – Dr. Gerhard Angerer van het Fraunhofer Institute for System and Innovation Research ISI – bekeek ze op hun innovatie- en duurzaamheidsgehalte. Alle 25 kandidaten zijn van 11 t/m 16 september te zien in de zogeheten Green Driver-ruimte. Verder staan straks overal op het beursterrein logo’s die verwijzen naar de betreffende stand.

Behalve Prins Autogas staan bij de Green Directory nog twee ‘Nederlandse’ bedrijven in het zonnetje. Lakleverancier Kristal Coatings (in de categorie Repair/Maintenance) en toeleverancier Denso met zijn E-compressor. Denso is weliswaar een Japans bedrijf, maar heeft zijn Europese hoofdkantoor in Nederland.