Hoewel autobedrijven altijd al banden konden bestellen bij een van de 31 USN-vestigingen in Nederland, was het vooral een serviceproduct. "In plaats daarvan wordt het nu een volwassen en volwaardig onderdeel van ons totale assortiment onderdelen", zegt directeur Dirk Luteijn.

In de afgelopen maanden is gewerkt aan de sterk vernieuwde webshop van USN-Centuri, die sinds vanochtend in de lucht is. Bezoekers vinden voortaan alle productgroepen op één schermpagina, hoeven dus niet meer te scrollen. Verder is voorzien in zaken als online aanbiedingen, links met de sociale media en kan de gebruiker te allen tijde wisselen van pagina zonder de kentekenkoppeling kwijt te raken.

De garagehouder die bij USN-Centuri banden wil bestellen, treft daar alle bekende A-merken aan én het huismerk Arrowspeed. Door de gewenste maat in te voeren, krijgt hij de mogelijke merken, prijzen en eventuele levertijden te zien. Ook aanverwante gebruiksartikelen, zoals materiaal voor wielmontage, zijn toe te voegen aan het virtuele winkelwagentje. Net als bij de regulier orders lopen de uitlevering en financiële afwikkeling via de betreffende vestiging. Met het oog op de nieuwe webshop is de bandenvoorraad op de 31 locaties verhoogd. Overigens is en blijft de website van USN-Centuri uitsluitend toegankelijk voor de vakhandel.