Tot nu toe vijftien deelnemers Nederland aan EquipAuto

Zo’n vier maanden voor aanvang van de beurs hebben zich vijftien Nederlandse bedrijven ingeschreven voor EquipAuto 2013.

Gezien de belangstelling verwacht de organisatie de komende tijd nog meer aanmeldingen, zegt adjunct-directeur Cynthia Kuijper van beursvertegenwoordiging Promosalons Nederland. "Maar voor ons en Parijs is de deelname uiteraard pas definitief nadat de handtekening is gezet."

Tot nu toe deden dat de volgende Nederlandse c.q. in Nederland gevestigde bedrijven: ACTronics, Automatic Choice, Eurol, Fomax, Ganzeboom Transmissies, Johnson Window Films, Kavo Parts, Kawe, Midtronics, MPC Industries, PFI Perfect Fit Industries, POS Service Holland, Transmission Products Europe, Tyres in Stock en Waiglobal Europe. Alles bij elkaar hoopt EquipAuto 2013 ongeveer 1.800 exposanten te verwelkomen, van wie drie kwart van buiten Frankrijk. Tot nu toe staat de teller op duizend; in 2011 (de vorige editie) boekten 1342 bedrijven een stand.

De beurs vindt plaats van 16 t/m 20 oktober. Met een reeks aanvullingen op de bestaande formule hoopt de organisatie het evenement zowel voor standhouders als voor professionele bezoekers aantrekkelijker te maken. Zo speelt EquipAuto zich weer in vier hallen af in plaats van twee. Ook het vijfduizend vierkante meter grote buitenterrein zal gebruikt worden voor producten en presentaties. Nieuw zijn de sectoren Trade & Sourcing en het aftersalesnetwerk, indachtig het beursthema ‘Meer business creëren’ voor de branche. Hal 2 is gedurende drie dagen het toneel voor Business Meetings, een platform voor ontmoetingen met inkopers. Binnenkort zullen vijfduizend mensen uit deze internationale doelgroep een uitnodiging krijgen.

Exposanten hebben toegezegd meer demonstraties op hun stands te verzorgen. Bezoekers kunnen kiezen uit verschillende looproutes, elke met een eigen topic: Noviteiten, Greentech, Digital Garage, Heavy Trucks, Demonstraties en Second vehicle preparation. Voor de schadeherstelsector is voorzien in een apart ‘dorp’ met producten en demonstraties van nieuwe gereedschappen en equipment.  

Twee Franse vakbladen organiseren elk een forum, enerzijds gericht op fabrikanten en anderzijds op de handel. De precieze onderwerpen volgen nog. Ook maakt wederom een internationale jury van journalisten een keuze uit de noviteiten, die worden beloond met een Grand Prix Award. In totaal verwacht de organisatie zo’n 350 journalisten die over de beurs zullen berichten.

Aan bezoekerszijde is de ambitie om 125 duizend professionals te trekken. Tot nu toe heeft meer dan twintig procent een e-ticket aangevraagd.  In 2011 was 35 procent van de bezoekers afkomstig van buiten Frankrijk.      

Tot nu toe vijftien deelnemers Nederland aan EquipAuto - Automobielmanagement.nl

Tot nu toe vijftien deelnemers Nederland aan EquipAuto

Zo’n vier maanden voor aanvang van de beurs hebben zich vijftien Nederlandse bedrijven ingeschreven voor EquipAuto 2013.

Gezien de belangstelling verwacht de organisatie de komende tijd nog meer aanmeldingen, zegt adjunct-directeur Cynthia Kuijper van beursvertegenwoordiging Promosalons Nederland. "Maar voor ons en Parijs is de deelname uiteraard pas definitief nadat de handtekening is gezet."

Tot nu toe deden dat de volgende Nederlandse c.q. in Nederland gevestigde bedrijven: ACTronics, Automatic Choice, Eurol, Fomax, Ganzeboom Transmissies, Johnson Window Films, Kavo Parts, Kawe, Midtronics, MPC Industries, PFI Perfect Fit Industries, POS Service Holland, Transmission Products Europe, Tyres in Stock en Waiglobal Europe. Alles bij elkaar hoopt EquipAuto 2013 ongeveer 1.800 exposanten te verwelkomen, van wie drie kwart van buiten Frankrijk. Tot nu toe staat de teller op duizend; in 2011 (de vorige editie) boekten 1342 bedrijven een stand.

De beurs vindt plaats van 16 t/m 20 oktober. Met een reeks aanvullingen op de bestaande formule hoopt de organisatie het evenement zowel voor standhouders als voor professionele bezoekers aantrekkelijker te maken. Zo speelt EquipAuto zich weer in vier hallen af in plaats van twee. Ook het vijfduizend vierkante meter grote buitenterrein zal gebruikt worden voor producten en presentaties. Nieuw zijn de sectoren Trade & Sourcing en het aftersalesnetwerk, indachtig het beursthema ‘Meer business creëren’ voor de branche. Hal 2 is gedurende drie dagen het toneel voor Business Meetings, een platform voor ontmoetingen met inkopers. Binnenkort zullen vijfduizend mensen uit deze internationale doelgroep een uitnodiging krijgen.

Exposanten hebben toegezegd meer demonstraties op hun stands te verzorgen. Bezoekers kunnen kiezen uit verschillende looproutes, elke met een eigen topic: Noviteiten, Greentech, Digital Garage, Heavy Trucks, Demonstraties en Second vehicle preparation. Voor de schadeherstelsector is voorzien in een apart ‘dorp’ met producten en demonstraties van nieuwe gereedschappen en equipment.  

Twee Franse vakbladen organiseren elk een forum, enerzijds gericht op fabrikanten en anderzijds op de handel. De precieze onderwerpen volgen nog. Ook maakt wederom een internationale jury van journalisten een keuze uit de noviteiten, die worden beloond met een Grand Prix Award. In totaal verwacht de organisatie zo’n 350 journalisten die over de beurs zullen berichten.

Aan bezoekerszijde is de ambitie om 125 duizend professionals te trekken. Tot nu toe heeft meer dan twintig procent een e-ticket aangevraagd.  In 2011 was 35 procent van de bezoekers afkomstig van buiten Frankrijk.