Vitesco Technologies zal echter de komende tijd wel steeds meer worden verzelfstandigd om in een later stadium alsnog naar de beurs te gaan. De directies van zowel Continental als van Vitesco Technologies zullen samen besluiten nemen over de gang van zaken tijdens die overgangsperiode. ‘Doel is om de onafhankelijkheid van Vitesco Technologies verder te versterken zodat het de komende tijd, tot het moment waarop het ook organisatorisch onafhankelijk wordt, zo goed mogelijk gebruikt wordt. Daarbij wordt ook bereikt dat de beursgang zo snel mogelijk kan plaatsvinden als de tijd daar eenmaal rijp voor wordt geacht’. Continental heeft ook een aandeelhoudersvergadering over de afsplitsing geschrapt.

Rigoreus

CEO dr Elmar Degenhart van Continental: “We blijven rigoureus doorgaan met onze plannen voor de spin-off. Dat is zonder twijfel de juiste stap en we zijn vastbesloten om die ook samen af te ronden zodra de markt is verbeterd en meer voorspelbaar is geworden dan op dit moment.’’ Hij voegt daar aan toe: “Schone aandrijfsystemen zijn zonder twijfel de waarde-creërende business voor de toekomst. We zijn er daarom meer dan ooit van overtuigd dat Vitesco Technologies uitstekende vooruitzichten heeft voor winstgevende groei.’’

Continental heeft de Powertrain-divisie vorig jaar september na lange voorbereidingen op eigen benen gezet. Het bedrijf richt zich vooral op elektrische en hybride aandrijvingen voor voertuigen alsmede onderdelen als sensoren en elektronische controle-apparatuur. Vitesco Technologies telt 40.000 werknemers (voormalig in dienst bij Continental) en werkt vanuit 50 locaties in de wereld. Vorig jaar werd afgesloten met een omzet van 7,8 miljard euro.