Twee Nederlandse dealers krijgen quality award Renault

De ABD Groep en Autobedrijf Oving zijn de winnaars van de Renault Global Quality Award 2009. De Friese ABD Groep was vorig jaar de best presterende dealer op het gebied van kwaliteit van sales en aftersales. Autobedrijf Oving in Overijssel realiseerde in 2009 de grootste stijging in het klassement van de Global Quality Award.

De ABD Groep, met vestigingen in Drachten, Heerenveen en Sneek, een operator in Kollum en een erkend subreparateur in Oosterwolde, was in absolute cijfers de winnaar van deze competitie in klanttevredenheid – net als in 2008. Autobedrijf Oving, met vestigingen in Zwolle, Raalte, Hattem en Emmeloord, operators in IJsselmuiden, Ommen en Zwartsluis én erkend subreparateurs in Dedemsvaart en Hardenberg, is de grootste stijger in de strijd om de Renault Global Quality Award 2009.

 

Maandag 12 april kregen de winnaars hun onderscheiding uitgereikt door Stephen Norman, directeur marketing van Renault SA. Hij roemde de inzet van de dealers en hun gedegen organisatie. Norman: ‘Beide winnaars gaan zeer professioneel te werk. Mede dankzij hun inzet zijn de wereldwijde resultaten van Renault sinds de lancering van het Plan Excellence Renault 4 (PER 4) flink gestegen.’

 

De Renault Global Quality Award is een wereldwijde wedstrijd voor Renault-dealers op het gebied van sales en aftersales. Het doel van de competitie is om de klanttevredenheid te verhogen. De scores van dealers zijn daarom primair gebaseerd op de tevredenheid van hun klanten over de verleende service in sales en aftersales. Sinds de lancering van het Plan Excellence Renault in 2006 heeft Renault zich ingezet om de klanttevredenheid wereldwijd te verhogen. Met succes: eind 2009 gaf maar liefst 81 procent van de klanten aan compleet tevreden te zijn over Renaults service op het gebied van sales en aftersales. Dit is een toename van negen procent ten opzichte van eind 2005.

 

Begin 2010 heeft Renault een nieuw plan gelanceerd: het Customer Satisfaction Plan. In het kader van het Customer Satisfaction Plan meet Renault, behalve de tevredenheid over sales en aftersales, nu ook hoe veel klanten hun Renault-dealer aanbevelen aan anderen. Het percentage ‘Aanbeveling dealer’ telt ook mee voor de Renault Global Quality Award 2010.

 

 

 

 

Fotobijschrift ‘RGQA Autobedrijf Oving’

Directeur Marketing Renault SA, Stephen Norman overhandigt de Renault Global Quality Award 2009 aan Bert Oving van Autobedrijf Oving.

V.l.n.r.: De heer Thierry Sybord (Algemeen Directeur, Renault Nederland), Mevrouw Rieneke Oving, de heer Bert Oving (Directeur-eigenaar Autobedrijf Oving) en de heer Stephen Norman (Directeur Marketing, Renault SA)

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Reacties

ABD én Oving: van harte gefeliciteerd met deze kroon op jullie werk!

Het ‘Profi Glass team’

Geplaatst door: Profi Glass BV op
Twee Nederlandse dealers krijgen quality award Renault - Automobielmanagement.nl

Twee Nederlandse dealers krijgen quality award Renault

De ABD Groep en Autobedrijf Oving zijn de winnaars van de Renault Global Quality Award 2009. De Friese ABD Groep was vorig jaar de best presterende dealer op het gebied van kwaliteit van sales en aftersales. Autobedrijf Oving in Overijssel realiseerde in 2009 de grootste stijging in het klassement van de Global Quality Award.

De ABD Groep, met vestigingen in Drachten, Heerenveen en Sneek, een operator in Kollum en een erkend subreparateur in Oosterwolde, was in absolute cijfers de winnaar van deze competitie in klanttevredenheid – net als in 2008. Autobedrijf Oving, met vestigingen in Zwolle, Raalte, Hattem en Emmeloord, operators in IJsselmuiden, Ommen en Zwartsluis én erkend subreparateurs in Dedemsvaart en Hardenberg, is de grootste stijger in de strijd om de Renault Global Quality Award 2009.

 

Maandag 12 april kregen de winnaars hun onderscheiding uitgereikt door Stephen Norman, directeur marketing van Renault SA. Hij roemde de inzet van de dealers en hun gedegen organisatie. Norman: ‘Beide winnaars gaan zeer professioneel te werk. Mede dankzij hun inzet zijn de wereldwijde resultaten van Renault sinds de lancering van het Plan Excellence Renault 4 (PER 4) flink gestegen.’

 

De Renault Global Quality Award is een wereldwijde wedstrijd voor Renault-dealers op het gebied van sales en aftersales. Het doel van de competitie is om de klanttevredenheid te verhogen. De scores van dealers zijn daarom primair gebaseerd op de tevredenheid van hun klanten over de verleende service in sales en aftersales. Sinds de lancering van het Plan Excellence Renault in 2006 heeft Renault zich ingezet om de klanttevredenheid wereldwijd te verhogen. Met succes: eind 2009 gaf maar liefst 81 procent van de klanten aan compleet tevreden te zijn over Renaults service op het gebied van sales en aftersales. Dit is een toename van negen procent ten opzichte van eind 2005.

 

Begin 2010 heeft Renault een nieuw plan gelanceerd: het Customer Satisfaction Plan. In het kader van het Customer Satisfaction Plan meet Renault, behalve de tevredenheid over sales en aftersales, nu ook hoe veel klanten hun Renault-dealer aanbevelen aan anderen. Het percentage ‘Aanbeveling dealer’ telt ook mee voor de Renault Global Quality Award 2010.

 

 

 

 

Fotobijschrift ‘RGQA Autobedrijf Oving’

Directeur Marketing Renault SA, Stephen Norman overhandigt de Renault Global Quality Award 2009 aan Bert Oving van Autobedrijf Oving.

V.l.n.r.: De heer Thierry Sybord (Algemeen Directeur, Renault Nederland), Mevrouw Rieneke Oving, de heer Bert Oving (Directeur-eigenaar Autobedrijf Oving) en de heer Stephen Norman (Directeur Marketing, Renault SA)

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Reacties

ABD én Oving: van harte gefeliciteerd met deze kroon op jullie werk!

Het ‘Profi Glass team’

Geplaatst door: Profi Glass BV op