Dat zei directeur Pieter van der velden van Toyota-distributeur Louwman & Parqui bij de introductie van de full hybrid Auris. Dertien jaar en tweeënhalf miljoen hybrides geleden koos Toyota voor wat het zelf nu ziet als ‘visie en leiderschap’. Pieter van der Velden, algemeen directeur van Louwman & Parqui: "Met de introductie van de derde generatie hybride auto’s, toont Toyota aan betaalbare techniek en storingvrije aandrijflijnen te combineren met lage ‘cost of ownership’ en sterke restwaarde. Daarmee zijn hybride auto’s financieel aantrekkelijk voor de privé en zakelijke rijder." Volgens Autotelex is de Prius in 2009 en 2010 één van de vijftien meest-waardevaste auto’s. Van der Velden: "Hybrides zijn gewild, het is een groeimarkt. Volgens Autodata Occasion Index stijgt de gemiddelde verkoopprijs van een gebruikte Prius momenteel door de toenemende vraag. Het is niet voor niets dat de Toyota-dealers in 2009 een sterk rendement hebben gedraaid. In eerste kwartaal van 2010 zaten de dealers ver – vér – boven de twee procent."

Meer over de hybride Auris en de Toyota-dealers in Automobiel Management nummer 11 van 18 juni.