Martin Schilder Groep: Universele garage voor alle merken

De Martin Schilder Groep investeert in een nieuwe garageformule. Deze DriveIn Car Service, met vestigingen in Alkmaar, Bloemendaal, IJmuiden en Schagen, is een full service garage van alle merken. Met deze formule sluit het bedrijf aan bij nieuwe Europese regelgeving, die de consument meer vrijheid geeft in het kiezen van zijn garage.

De Martin Schilder Groep concludeert dat de afgelopen twee jaar heel wat dealers zijn verdwenen. Dat maakt het voor autobezitters lastiger om een garage te vinden voor onderhoud en reparatie. Autoproducenten mogen van Brussel de garantie op hun auto’s niet langer koppelen aan de verplichting om het onderhoud bij de merkdealers te laten doen. En universele garages krijgen makkelijker toegang tot technische informatie over auto’s van verschillende merken. Dat alles leidt tot meer keus en lagere kosten voor de consument, meent de Noord Hollandse ondernemer.

De consument moet iets te kiezen hebben, vindt Martin Schilder. DriveIn Car Service is dan ook geen concurrent van Martin Schilder. Kees Burgerhout, directeur aftersales en initiatiefnemer van het nieuwe concept: "Bij onze balies hangen grote borden waarop de verschillen staan tussen de merkdealer en de DriveIn. Het is heel helder: bij de merkdealer betaal je meer en krijg je ook meer. Bij DriveIn Car Service zijn de kosten lager, maar krijg je minder privileges. Het belangrijkste is dat de keuze aan de klant wordt gelaten".

Helderheid en transparantie zijn dan ook de belangrijkste waarden van DriveIn Car Service. De website www.driveincarservice.nl staat in het teken van interactie met de klanten. Zij worden uitgenodigd om via de site hun ervaringen en wensen kenbaar te maken, zodat de bedrijfsvoering daarop kan worden aangepast. Klanten kunnen online afspraken maken met de werkplaats. Nog voor het einde van dit jaar moet het voor klanten mogelijk zijn letterlijk mee te kijken in de werkplaats en kunnen zij online de onderhoudshistorie van hun auto inzien. Van tevoren worden heldere prijsafspraken gemaakt. Het bedrijf gelooft niet in stunten met tijdelijk lage prijzen. "De klant heeft altijd recht op een scherpe prijs" aldus Burgerhout.

Tot zaterdag 10 juli houden alle vestigingen van DriveIn Car Service open huis.

Reacties
Martin Schilder Groep: Universele garage voor alle merken - Automobielmanagement.nl

Martin Schilder Groep: Universele garage voor alle merken

De Martin Schilder Groep investeert in een nieuwe garageformule. Deze DriveIn Car Service, met vestigingen in Alkmaar, Bloemendaal, IJmuiden en Schagen, is een full service garage van alle merken. Met deze formule sluit het bedrijf aan bij nieuwe Europese regelgeving, die de consument meer vrijheid geeft in het kiezen van zijn garage.

De Martin Schilder Groep concludeert dat de afgelopen twee jaar heel wat dealers zijn verdwenen. Dat maakt het voor autobezitters lastiger om een garage te vinden voor onderhoud en reparatie. Autoproducenten mogen van Brussel de garantie op hun auto’s niet langer koppelen aan de verplichting om het onderhoud bij de merkdealers te laten doen. En universele garages krijgen makkelijker toegang tot technische informatie over auto’s van verschillende merken. Dat alles leidt tot meer keus en lagere kosten voor de consument, meent de Noord Hollandse ondernemer.

De consument moet iets te kiezen hebben, vindt Martin Schilder. DriveIn Car Service is dan ook geen concurrent van Martin Schilder. Kees Burgerhout, directeur aftersales en initiatiefnemer van het nieuwe concept: "Bij onze balies hangen grote borden waarop de verschillen staan tussen de merkdealer en de DriveIn. Het is heel helder: bij de merkdealer betaal je meer en krijg je ook meer. Bij DriveIn Car Service zijn de kosten lager, maar krijg je minder privileges. Het belangrijkste is dat de keuze aan de klant wordt gelaten".

Helderheid en transparantie zijn dan ook de belangrijkste waarden van DriveIn Car Service. De website www.driveincarservice.nl staat in het teken van interactie met de klanten. Zij worden uitgenodigd om via de site hun ervaringen en wensen kenbaar te maken, zodat de bedrijfsvoering daarop kan worden aangepast. Klanten kunnen online afspraken maken met de werkplaats. Nog voor het einde van dit jaar moet het voor klanten mogelijk zijn letterlijk mee te kijken in de werkplaats en kunnen zij online de onderhoudshistorie van hun auto inzien. Van tevoren worden heldere prijsafspraken gemaakt. Het bedrijf gelooft niet in stunten met tijdelijk lage prijzen. "De klant heeft altijd recht op een scherpe prijs" aldus Burgerhout.

Tot zaterdag 10 juli houden alle vestigingen van DriveIn Car Service open huis.

Reacties