Eerste dag Auto.nl levert 50 duizend bezoekers site

De eerste dag dat Auto.nl met zijn site in de lucht is, gaat men de vijftigduizend bezoekers op de site ver overtreffen. “We zijn nu al bezig met de verkoop van de eerste auto. Dat is sneller dan ik verwacht had”, aldus directeur Joosten.

Marque Joosten begon samen met Marijn Pijnenborg in 2007 met Motomedia. Samen met zakenpartner Erik Louwman (president Louwman Groep) is men gestart met de website Auto.nl die zijn aflevercentrum heeft gevonden in Breukelen in het voormalige Lexus-pand  (ook Louwman). "Dat pand stond leeg en we konden er geschikt aankomen, zal ik maar zeggen. Het is een beetje groot voor dit moment maar we hebben het toch genomen. Het is mooi centraal  gelegen." Joosten denkt dit jaar zo’n 250 nieuwe auto’s te kunnen verkopen, en volgend jaar duizend. "Het is een inschatting, weten doe ik niks. Bij internet is het learning by doing. In onderzoek geloof ik helemaal niet. Je kunt mensen niet vragen wat ze eigenlijk willen. Je kunt wel hun gedrag volgen en dat gaan we dan ook nauwgezet doen."

Auto.nl biedt twintig gangbare modellen aan van dertien merken: Citroën, Fiat, Ford, Hyundai, Kia, Opel, Peugeot,  Renault, Seat, Skoda, Suzuki, Toyota en Volkswagen. "We richten ons op de particulieren markt en op het a- en b-segment. We hebben de beschikking over specificatiedata van Jato waarmee de consument zijn auto kan samenstellen. Met de auto’s die wij aanbieden is dat goed te doen. Ga je duurdere auto’s aanbieden zoals een Golf of een A4, zijn er zo ongelooflijk veel mogelijkheden qua uitrusting dat het te ingewikkeld wordt voor de consument. Ik denk dat de autoindustrie daar uiteindelijk ook wel op terug zal komen." Tijdens het bestelproces wordt de levertijd aangegeven en bij het plaatsen van de bestelling is 250 euro aanbetaling vereist. Bij levering moet de rest worden betaald via iDeal of via de eigen bank. Auto.nl vraagt de koper of die het goed vindt dat de gegevens worden doorgestuurd naar een dealer in zijn/haar buurt. Die dealer kan dan de koper benaderen voor het onderhoud. Verder houdt Auto.nl het allemaal simpel. "We doen niet aan ingewikkelde bijproducten zoals financieringen of inruilconstructies. We verkopen alleen nieuwe auto’s."

Joosten is ervan overtuigd dat het distributiekanaal van auto’s moet veranderen. "Het is al honderd jaar hetzelfde en de marges zijn tegenwoordig flinterdun dus de verkoop van auto’s moet goedkoper. Dealers moeten inzien dat een auto niet gekocht wordt maar vérkocht moet worden, vindt hij. "Er zullen meer centra komen zoals Peugeot Experience en ik denk dat fabrikanten gaan werken met zogenoemde pop-up stores in winkelcentra. Dat zijn tijdelijke winkels die worden opgetuigd bij een introductie van een nieuw model zodat de consument eraan kan wennen. In Amerika zie je in de Shopping Malls altijd nieuwe modellen staan. 95 tot 99 procent van de mensen oriënteert zich tegenwoordig via internet. Een deel ervan wil het ook via internet afmaken."
Volgens Joosten is internet onvermijdelijk als instrument. Er zullen zeker traditionele autodealers blijven, daarvan ben ik wel overtuigd. Maar er ontstaat ook een markt voor partijen zoals wij. Over drie tot vijf jaar is het volkomen normaal dat je een auto koopt via internet. Er is een groep mensen die zich niet lekker voelt bij een autodealer. Gek genoeg geldt dat nog steeds voor heel veel vrouwen."

 

  

   

Reacties

Heel veel succes toegewenst!

Geplaatst door: David Dehaeck op
Eerste dag Auto.nl levert 50 duizend bezoekers site - Automobielmanagement.nl

Eerste dag Auto.nl levert 50 duizend bezoekers site

De eerste dag dat Auto.nl met zijn site in de lucht is, gaat men de vijftigduizend bezoekers op de site ver overtreffen. “We zijn nu al bezig met de verkoop van de eerste auto. Dat is sneller dan ik verwacht had”, aldus directeur Joosten.

Marque Joosten begon samen met Marijn Pijnenborg in 2007 met Motomedia. Samen met zakenpartner Erik Louwman (president Louwman Groep) is men gestart met de website Auto.nl die zijn aflevercentrum heeft gevonden in Breukelen in het voormalige Lexus-pand  (ook Louwman). "Dat pand stond leeg en we konden er geschikt aankomen, zal ik maar zeggen. Het is een beetje groot voor dit moment maar we hebben het toch genomen. Het is mooi centraal  gelegen." Joosten denkt dit jaar zo’n 250 nieuwe auto’s te kunnen verkopen, en volgend jaar duizend. "Het is een inschatting, weten doe ik niks. Bij internet is het learning by doing. In onderzoek geloof ik helemaal niet. Je kunt mensen niet vragen wat ze eigenlijk willen. Je kunt wel hun gedrag volgen en dat gaan we dan ook nauwgezet doen."

Auto.nl biedt twintig gangbare modellen aan van dertien merken: Citroën, Fiat, Ford, Hyundai, Kia, Opel, Peugeot,  Renault, Seat, Skoda, Suzuki, Toyota en Volkswagen. "We richten ons op de particulieren markt en op het a- en b-segment. We hebben de beschikking over specificatiedata van Jato waarmee de consument zijn auto kan samenstellen. Met de auto’s die wij aanbieden is dat goed te doen. Ga je duurdere auto’s aanbieden zoals een Golf of een A4, zijn er zo ongelooflijk veel mogelijkheden qua uitrusting dat het te ingewikkeld wordt voor de consument. Ik denk dat de autoindustrie daar uiteindelijk ook wel op terug zal komen." Tijdens het bestelproces wordt de levertijd aangegeven en bij het plaatsen van de bestelling is 250 euro aanbetaling vereist. Bij levering moet de rest worden betaald via iDeal of via de eigen bank. Auto.nl vraagt de koper of die het goed vindt dat de gegevens worden doorgestuurd naar een dealer in zijn/haar buurt. Die dealer kan dan de koper benaderen voor het onderhoud. Verder houdt Auto.nl het allemaal simpel. "We doen niet aan ingewikkelde bijproducten zoals financieringen of inruilconstructies. We verkopen alleen nieuwe auto’s."

Joosten is ervan overtuigd dat het distributiekanaal van auto’s moet veranderen. "Het is al honderd jaar hetzelfde en de marges zijn tegenwoordig flinterdun dus de verkoop van auto’s moet goedkoper. Dealers moeten inzien dat een auto niet gekocht wordt maar vérkocht moet worden, vindt hij. "Er zullen meer centra komen zoals Peugeot Experience en ik denk dat fabrikanten gaan werken met zogenoemde pop-up stores in winkelcentra. Dat zijn tijdelijke winkels die worden opgetuigd bij een introductie van een nieuw model zodat de consument eraan kan wennen. In Amerika zie je in de Shopping Malls altijd nieuwe modellen staan. 95 tot 99 procent van de mensen oriënteert zich tegenwoordig via internet. Een deel ervan wil het ook via internet afmaken."
Volgens Joosten is internet onvermijdelijk als instrument. Er zullen zeker traditionele autodealers blijven, daarvan ben ik wel overtuigd. Maar er ontstaat ook een markt voor partijen zoals wij. Over drie tot vijf jaar is het volkomen normaal dat je een auto koopt via internet. Er is een groep mensen die zich niet lekker voelt bij een autodealer. Gek genoeg geldt dat nog steeds voor heel veel vrouwen."

 

  

   

Reacties

Heel veel succes toegewenst!

Geplaatst door: David Dehaeck op