Verkoper van luxe auto’s Hessing failliet

Hessing (Bentley, Rolls-Royce, Lamborghini, Maserati en Bugatti) is failliet. De werkplaats werd eind vorige week verzegeld en het personeel is naar huis gestuurd. Geldschieter en collega Evert Louwman eiste zijn lening van 10 miljoen euro terug. Gisteren (maandag) is door de Utrechtse Rechtbank het faillissement uitgesproken nadat al vorige week surseance van betaling was aangevraagd.

Dat heeft de Rechtbank bevestigd. Bij Hessing is niemand bereikbaar. "Er is op dit moment bij mijn weten niemand die hier uitspraken over kan doen", laat een ontredderde persoon bij Hessing weten aan de website Follow the Money. Die website meldt ook dat het veilingbedrijf Van Beusekom uit Baarn zich over delen van de bedrijfsinventaris ontfermt, maar daarover wil woordvoerder Kamminga van het veilinghuis geen mededelingen doen. "Wij hebben aanplakbiljetten geplaatst waarmee we onze diensten aanbieden. Maar op dit moment is niks geregeld en ik kan er geen mededelingen over doen." De curator is niet voor commentaar beschikbaar.

Hessing raakte in financiële problemen met zijn vastgoedproject Park Bloeyendael. Geldschieter en collega auto-importeur Evert Louwman verschafte in 2010 via zijn investeringsmaatschappij Alcredis tien miljoen van de naar schatting 28 nodige miljoenen. Vertegenwoordigers van Park Bloeyendael hielden bij hoog en laag vol dat een aanzienlijk deel van het project al was verkocht, ondanks de aanhoudende stroom berichten dat het project zich in grote financiële problemen bevond omdat er bijna geen verkoop zou zijn gerealiseerd. Directe gevolg was dat Hessing niet aan de terugbetalingstermijnen van de banken en Louwman kon voldoen.  Louwman was met zijn investeringsmaatschappij Alcredis en de Rabobank verantwoordelijk voor de aanvraag van het faillissement.  Hessing werkt sinds 2005 vanuit het opmerkelijke pand langs de A2. (bron: Follow the Money)

Reacties

Ongelofelijk triest dat zo’n prachtbedrijf ten onder is gegaan. Je vraagt je af hoe het verlopen zou zijn als Hessing gewoon in De Bilt zou zijn gebleven in het pand dat misschien minder imposant was maar waar de sfeer wel veel gemoedelijker was. Ik wens het personeel bij deze veel sterkte toe!

Geplaatst door: Danny op

Ook hier blijkt maar weer, Schoenmaker blijf bij je leest. Weer staan er mannen en vrouwen op straat door de hebberigheid
van de directie.

DOOD ZONDE van zo’n bedrijf

Geplaatst door: jan op

GM,Ook hier weer allemaal de dupe van de hebzucht van een of enkele!!!! Met beide voeten op dee grond is de enige remedie. Dat geldt overal en uiteraard sterkte voor de gedupeerden, gr.

Geplaatst door: Spierings Nol. op

Van je collega’s moet je het maar hebben. Ook een manier om je collega uit de markt te drukken. Stuitend om zo’n prachtig bedrijf concern failliet te verklaren. 10 miljoen is toch peanuts in relatie tot. Bah zielig.

Geplaatst door: Ruth Jacobus op

Weer een begrip naar de klote… .Hoogmoedswaanzin, een onbetaalbaar prestige object. Hopelijk worden de schuldigen geknipt en geschoren. Pluk ze helamaal kaal.Bah !!

Geplaatst door: advan op

als hessing in de bilt was gebleven, waren ze nu niet failliet, 10 miljoen lenen voor
vastgoedproject op oude vestigingsplaats zou
moeten kunnen, blijkbaar waren de resultaten zo slecht dat dit bedrijf naar de knoppen is, mismanagement, net als muller,krooymans en nu hessing, weten blijkbaar niet dat 1 en 1 2 is en niet 3.

Geplaatst door: andre op

Was mijn werkgever in 1980 en 1981.
Ach, t waren toen al echte autohandelaren. Vergeet nooit die klant die na een grote beurt uitriep “als dat nieuwe schokbrekers zijn dan eet ik mijn schoenen op”. Heeft gelukkig niet de daad bij het woord gevoegd. Maar evengoed buikpijn heeft ie er wel van gehad.

Geplaatst door: Mike op

Dat Hessing onder water is getrokken is toch een indirect gevolg van de economische crisis. Men heeft te hoog ingezet in het Poker-spel dat vastgoedhandel heet.

Geplaatst door: Tukker op
Verkoper van luxe auto’s Hessing failliet - Automobielmanagement.nl

Verkoper van luxe auto’s Hessing failliet

Hessing (Bentley, Rolls-Royce, Lamborghini, Maserati en Bugatti) is failliet. De werkplaats werd eind vorige week verzegeld en het personeel is naar huis gestuurd. Geldschieter en collega Evert Louwman eiste zijn lening van 10 miljoen euro terug. Gisteren (maandag) is door de Utrechtse Rechtbank het faillissement uitgesproken nadat al vorige week surseance van betaling was aangevraagd.

Dat heeft de Rechtbank bevestigd. Bij Hessing is niemand bereikbaar. "Er is op dit moment bij mijn weten niemand die hier uitspraken over kan doen", laat een ontredderde persoon bij Hessing weten aan de website Follow the Money. Die website meldt ook dat het veilingbedrijf Van Beusekom uit Baarn zich over delen van de bedrijfsinventaris ontfermt, maar daarover wil woordvoerder Kamminga van het veilinghuis geen mededelingen doen. "Wij hebben aanplakbiljetten geplaatst waarmee we onze diensten aanbieden. Maar op dit moment is niks geregeld en ik kan er geen mededelingen over doen." De curator is niet voor commentaar beschikbaar.

Hessing raakte in financiële problemen met zijn vastgoedproject Park Bloeyendael. Geldschieter en collega auto-importeur Evert Louwman verschafte in 2010 via zijn investeringsmaatschappij Alcredis tien miljoen van de naar schatting 28 nodige miljoenen. Vertegenwoordigers van Park Bloeyendael hielden bij hoog en laag vol dat een aanzienlijk deel van het project al was verkocht, ondanks de aanhoudende stroom berichten dat het project zich in grote financiële problemen bevond omdat er bijna geen verkoop zou zijn gerealiseerd. Directe gevolg was dat Hessing niet aan de terugbetalingstermijnen van de banken en Louwman kon voldoen.  Louwman was met zijn investeringsmaatschappij Alcredis en de Rabobank verantwoordelijk voor de aanvraag van het faillissement.  Hessing werkt sinds 2005 vanuit het opmerkelijke pand langs de A2. (bron: Follow the Money)

Reacties

Ongelofelijk triest dat zo’n prachtbedrijf ten onder is gegaan. Je vraagt je af hoe het verlopen zou zijn als Hessing gewoon in De Bilt zou zijn gebleven in het pand dat misschien minder imposant was maar waar de sfeer wel veel gemoedelijker was. Ik wens het personeel bij deze veel sterkte toe!

Geplaatst door: Danny op

Ook hier blijkt maar weer, Schoenmaker blijf bij je leest. Weer staan er mannen en vrouwen op straat door de hebberigheid
van de directie.

DOOD ZONDE van zo’n bedrijf

Geplaatst door: jan op

GM,Ook hier weer allemaal de dupe van de hebzucht van een of enkele!!!! Met beide voeten op dee grond is de enige remedie. Dat geldt overal en uiteraard sterkte voor de gedupeerden, gr.

Geplaatst door: Spierings Nol. op

Van je collega’s moet je het maar hebben. Ook een manier om je collega uit de markt te drukken. Stuitend om zo’n prachtig bedrijf concern failliet te verklaren. 10 miljoen is toch peanuts in relatie tot. Bah zielig.

Geplaatst door: Ruth Jacobus op

Weer een begrip naar de klote… .Hoogmoedswaanzin, een onbetaalbaar prestige object. Hopelijk worden de schuldigen geknipt en geschoren. Pluk ze helamaal kaal.Bah !!

Geplaatst door: advan op

als hessing in de bilt was gebleven, waren ze nu niet failliet, 10 miljoen lenen voor
vastgoedproject op oude vestigingsplaats zou
moeten kunnen, blijkbaar waren de resultaten zo slecht dat dit bedrijf naar de knoppen is, mismanagement, net als muller,krooymans en nu hessing, weten blijkbaar niet dat 1 en 1 2 is en niet 3.

Geplaatst door: andre op

Was mijn werkgever in 1980 en 1981.
Ach, t waren toen al echte autohandelaren. Vergeet nooit die klant die na een grote beurt uitriep “als dat nieuwe schokbrekers zijn dan eet ik mijn schoenen op”. Heeft gelukkig niet de daad bij het woord gevoegd. Maar evengoed buikpijn heeft ie er wel van gehad.

Geplaatst door: Mike op

Dat Hessing onder water is getrokken is toch een indirect gevolg van de economische crisis. Men heeft te hoog ingezet in het Poker-spel dat vastgoedhandel heet.

Geplaatst door: Tukker op