Tegen het einde van dit jaar zal het netwerk zijn uitgebreid naar vijftien vestigingen.  Deze faciliteiten worden in lijn met de nieuwe merkidentiteit gebouwd en uitgevoerd, en zullen als voorbeeld dienen voor de wereldwijde ontwikkeling van de look and feel van Seat. De nieuwe showrooms en dealerbedrijven waren al eerder het toneel van gelijktijdige openingsceremonies in acht van de bedrijvigste stedelijke gebieden van China, te weten Changsha, Chengdu, Chongqing, Nanjing, Shenzhen, Suzhou, Wuhan en Zhengzhou. Van deze uitgekozen steden is de verwachting dat ze een groot potentieel in zich hebben voor de Spaanse VW-merk.

Seat moet zijn volume vergroten, want het merk heeft al jaren grote problemen met de winstgevendheid. De Europese markt en de thuismarkt Spanje laten het afweten, en de Chinese markt moet nu voor gaan grotere aantallen zorgen. Alle genoemde steden liggen in het hart van een gebied met vijf tot tien miljoen inwoners met een  bovengemiddelde inkomensstructuur en een groot aantal hightech industrieën. De komende maanden zal het distributienetwerk in China verder toenemen naar vijftien dealers tegen het einde van 2012. Deze zomer zullen showrooms worden geopend in Guangzhou, Hangzhou, Nanning, Xi’an en Xiamen, waarna Beijing en Shanghai snel zullen volgen. Ieder verkoop- en servicepunt zal worden gerund door een ‘ervaren investeerder en een gemotiveerde partner’.

De auto’s die in China worden verkocht, zullen in Europa worden geproduceerd, te beginnen met de Leon en daarna in de loop van het jaar gevolgd door de nieuwe Ibiza-reeks. Topman James Muir bevestigde dat  het merk voornemens is volgend jaar ook de Alhambra uit te brengen in China.  "De automarkt in China blijft zich in rap tempo ontwikkelen en er is een groeiende vraag, met name onder jonge kopers, naar eersteklas sportieve auto’s die zich onderscheiden door een duidelijke en individuele ontwerptaal."