Volgens AutoScout24 is het voor het eerst dat een autoportal op deze manier direct klantcontact voor verkopers mogelijk maakt. Dagelijks worden veel auto’s die te koop staan via AutoScout24 als favoriet aangemerkt. In november gebeurde dit bijvoorbeeld maar liefst tweehonderdduizend keer. Door de nieuwe service kunnen autoverkopers hier proactief voordeel uit halen door geïnteresseerden een exclusieve aanbieding te doen.

In zijn B2B-omgeving op de website van AutoScout24 ziet de autoverkoper welke auto’s uit zijn aanbod als favoriet zijn opgeslagen. Vervolgens kan het autobedrijf een speciale aanbieding doen. Dit kan bijvoorbeeld een kortingsactie zijn, maar ook het bieden van gratis accessoires zoals een set winterbanden. De consument die de auto als favoriet heeft opgeslagen, krijgt vervolgens een melding dat er een speciale actie voor die auto is. "Deze mogelijkheid is volledig nieuw voor de autobranche. Er worden iedere maand veel auto’s als favoriet opgeslagen door bezoekers van onze site. Door hen een exclusief aanbod te sturen, kunnen autoverkopers hier voordeel uit halen", denkt directeur Jurgen Vugts van AutoScout24 Nederland. "Zo hoeven autobedrijven niet meer te wachten tot ze een telefoontje of e-mail krijgen, maar kunnen ze zelf initiatief nemen."