Leden kregen via Bovag Servicedesk al gratis antwoord op al juridische vragen maar die moesten dan wel een collectief belang hebben. Individuele zaken werden doorverwezen naar advocaten(kantoren). Inmiddels is het dus zo dat ook als de hulpvraag verder gaat en er moeten bijvoorbeeld juridische papieren worden aangepast of stukken worden opgesteld, de leden vanaf nu terecht kunnen bij Bovag Juridische Diensten (BJD). De juristen, in dienst bij Bovag of Bovemij, bezitten branchespecifieke kennis en kunnen daarom sneller helpen. Zij doen dat ook tegen een lager tarief dan bij advocatenkantoren gebruikelijk is, zo meldt Bovag. "Er is veel juridische kennis in onze organisatie. Die gaan we nu ontsluiten. Er is proefgedraaid met leden van de afdelingen tankstations en autowasbedrijven en nu wordt de juridische dienst structureel opgezet in samenwerking met Bovemij", aldus de woordvoerder.  

Leden lopen niet het gevaar tegen onverwachte kosten aan te lopen want bellen ze met de Bovag Servicedesk, dan worden ze gratis geholpen door de juridische adviseurs van de servicedesk. Worden ze vervolgens doorverbonden met BJD, dan kunnen ze eerst gebruikmaken van een gratis intakegesprek, voordat er kosten worden doorberekend. De Bovag Servicedesk en BJD checken ook of het lid voor de betrokken zaak misschien al voor rechtsbijstand is verzekerd en dus sowieso geen kosten maakt. Indien BJD gebruik moet maken van een externe deskundige dan blijft voor het lid BJD het aanspreekpunt.