De consumentenwebsite Auto.nl kwam eind 2010 in de lucht met een gericht assortiment aan nieuwe auto’s in het A- en B-segment. Traditionele dealerdiensten als inruilen, verzekeren en financieren werden niet geboden, het concept richtte zich vooral op het winkelgemak met een redelijke korting. Auto.nl betrok voor aflevering- en contactdoeleinden het voormalige Lexus-pand in Breukelen. Huisbaas Louwman Groep participeerde destijds al voor een bescheiden deel in Auto.nl, al was men niet erg mededeelzaam over de vorm en omvang daarvan. Als verkoopdoelstelling voor 2011 werden destijds driehonderd auto’s aangehouden. Naar verluidt, is dat aantal echter (ook in 2012) bij lange na niet gehaald.
Uit onderzoek voor AM blijkt dat de Louwman Groep (door middel van de houdstermaatschappij OCMS) per 1 januari van dit jaar de enige bestuurder van Auto.nl is geworden. Overigens zouden er meerdere aandeelhouders zijn, maar daarover wordt – naar goed Louwman-gebruik – geen nadere mededeling gedaan. Volgens de woordvoerder van Louwman is ‘in goed overleg afscheid genomen’ van oprichter Marque Joosten. Het concept zou bij Louwman nu in een studiefase verkeren, "We zijn aan het bekijken op welke wijze het concept kan worden vernieuwd en verbeterd. In de tussentijd zijn we voor honderd procent up and running en blijft Auto.nl zich richten op een populair aanbod van modellen." Het pand in Breukelen staat inmiddels leeg en is beschikbaar voor een volgende huurder. Het tijdelijke beheer van het concept ligt bij Marc van der Leij van OCMS. Consumenten die nu telefonisch contact nemen met Auto.nl horen de voicemail van een verkoopmedewerker.

Oprichter Marque Joosten geeft aan dat de aanvankelijke verkoopverwachtingen niet zijn waargemaakt. Cijfers kan en wil hij niet noemen, maar "de targets zijn niet bereikt." Toch blijft hij ervan overtuigd dat de consument bereid is auto’s online te kopen. "In 2020 zou dat zo maar tien procent van de markt kunnen zijn." Waar hij zich wat op heeft verkeken, is het tempo waarin de markt ‘om’ gaat. "Je hebt toch zeker drie tot vijf jaar nodig voor de grote omslag. Voor auto’s hebben we nog niet de sweetspot bij de consument gevonden. Dat is bijvoorbeeld Zalando nu wel gelukt en kijk hoe zij de  kleding- en schoenenmarkt veranderd hebben." Volgens Joosten is het slechts een kwestie van tijd dat de onlinemarkt voor auto’s opengebroken wordt. "De gewenning aan online kopen neemt iedere dag toe, vooral bij ouderen. En veel mensen zouden het helemaal niet erg vinden niet meer naar een dealer te hoeven." Joosten is al weer met een volgend project bezig, ditmaal rondom e-health.