Audi: betere occasionhandel en communicatie

Audi wil zijn handel in gebruikte auto’s professionaliseren, heeft marketingdirecteur Luca de Meo gezegd bij de presentatie van de halfjaarcijfers. Bovendien komt er een communicatieprogramma voor de RS-serie en om het credo ´Voorsprong door Techniek´ te benadrukken.

"We willen de handel in occasions attractiever maken voor de klanten en winstgevender voor de dealers."  Een goede business in gebruikte auto’s is een goed basis voor de verkoop van nieuwe auto’s, redeneert de van Fiat afkomstige De Meo. "Als een Audi-klant na een aantal jaren een goede prijs terug krijgt, is dat voor hem een reden het merk trouw te blijven." Bij Audi loopt het programma ‘Gebrauchtwagen plus’ en dat is al op de meeste kernmarkten van de wereld ingevoerd. Een uitbreiding van de professionalisering van de handel komt in de eerste instantie ten goede van de dealers, maar ook de fabrikant zou ervan profiteren want als de dealers meer geld verdienen zijn ze ook bereid meer te investeren. "Er zijn concurrenten die op dit gebied beter zijn dan wij", constateert De Meo. Hij kondigde voor september de opening aan van een groot occasioncentrum in Eching in de buurt van de luchthaven van München. Aan het pand wordt nu nog gebouwd.

Naast de uitbouw van de handel in occasions geeft De Meo meer aandacht aan de sportwagens en motorsport. "Audi had nog nooit zo’n breed aanbod van RS-modellen als nu. En we zien dat deze modellen op veel markten erg geliefd zijn." In het eerste halfjaar nam de afzet van deze auto´s toe met veertig procent tot 26 duizend. Om de afzet verder aan te jagen, start Audi met een reclameoffensief, onder meer met een tv-spot die laat zien hoe nauw RS-auto´s verwand zijn met de raceauto´s. Bovendien wil Audi het thema ´ultra´ met meer kracht in de markt zetten, daarmee benadrukt men lichtgewichtconstructie, duurzaamheid en efficiëntie. Concurrent BMW slaat al het hele jaar op de duurzaamheidstrom met zijn i3 elektrische auto.

De cfo van Audi, Axel Strotbek, heeft bevestigd dat Audi gaat inzetten op hybride aandrijving en niet op volelektrische aandrijvingen. De Meo zei in het Duitse vakblad Automobilwoche dat men, als het nodig is, kan terugvallen op de ontwikkelingskracht van het moederconcern Volkswagen, maar op het moment ziet hij geen reden met een ev op de markt te komen. Toch moet hij wat, dus hij wil het credo ´Voorsprong door Techniek´ meer benadrukken bij de klanten door nieuwe technologieën als hybride aandrijving of aardgas naar voren te brengen. De eerste grote communicatiecampagne zal voor de A3 e-tron zijn, kondigde De Meo aan.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Audi: betere occasionhandel en communicatie - Automobielmanagement.nl

Audi: betere occasionhandel en communicatie

Audi wil zijn handel in gebruikte auto’s professionaliseren, heeft marketingdirecteur Luca de Meo gezegd bij de presentatie van de halfjaarcijfers. Bovendien komt er een communicatieprogramma voor de RS-serie en om het credo ´Voorsprong door Techniek´ te benadrukken.

"We willen de handel in occasions attractiever maken voor de klanten en winstgevender voor de dealers."  Een goede business in gebruikte auto’s is een goed basis voor de verkoop van nieuwe auto’s, redeneert de van Fiat afkomstige De Meo. "Als een Audi-klant na een aantal jaren een goede prijs terug krijgt, is dat voor hem een reden het merk trouw te blijven." Bij Audi loopt het programma ‘Gebrauchtwagen plus’ en dat is al op de meeste kernmarkten van de wereld ingevoerd. Een uitbreiding van de professionalisering van de handel komt in de eerste instantie ten goede van de dealers, maar ook de fabrikant zou ervan profiteren want als de dealers meer geld verdienen zijn ze ook bereid meer te investeren. "Er zijn concurrenten die op dit gebied beter zijn dan wij", constateert De Meo. Hij kondigde voor september de opening aan van een groot occasioncentrum in Eching in de buurt van de luchthaven van München. Aan het pand wordt nu nog gebouwd.

Naast de uitbouw van de handel in occasions geeft De Meo meer aandacht aan de sportwagens en motorsport. "Audi had nog nooit zo’n breed aanbod van RS-modellen als nu. En we zien dat deze modellen op veel markten erg geliefd zijn." In het eerste halfjaar nam de afzet van deze auto´s toe met veertig procent tot 26 duizend. Om de afzet verder aan te jagen, start Audi met een reclameoffensief, onder meer met een tv-spot die laat zien hoe nauw RS-auto´s verwand zijn met de raceauto´s. Bovendien wil Audi het thema ´ultra´ met meer kracht in de markt zetten, daarmee benadrukt men lichtgewichtconstructie, duurzaamheid en efficiëntie. Concurrent BMW slaat al het hele jaar op de duurzaamheidstrom met zijn i3 elektrische auto.

De cfo van Audi, Axel Strotbek, heeft bevestigd dat Audi gaat inzetten op hybride aandrijving en niet op volelektrische aandrijvingen. De Meo zei in het Duitse vakblad Automobilwoche dat men, als het nodig is, kan terugvallen op de ontwikkelingskracht van het moederconcern Volkswagen, maar op het moment ziet hij geen reden met een ev op de markt te komen. Toch moet hij wat, dus hij wil het credo ´Voorsprong door Techniek´ meer benadrukken bij de klanten door nieuwe technologieën als hybride aandrijving of aardgas naar voren te brengen. De eerste grote communicatiecampagne zal voor de A3 e-tron zijn, kondigde De Meo aan.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding